torsdag 19 september 2013

Varje dag är ett litet äventyr!

Så var det torsdag morgon och dags att hämta Björn på flygplatsen. Jag vaknade tidigt och steg upp när det just börjat ljusna. Öppnade upp till terassen och luften var ännu lite sval.

Passade på att ta en dusch och måla tånaglarna. Snart hördes små tassande steg och en naken varm liten dotter kröp upp i min famn. Finns det något bättre?
Vi käkade lite frukost och sen tog vi bilen till flygplatsen. Båda två var förväntansfulla och det är något särskilt med flygplatser. Alla nationaliteter, förväntan och folk på väg....Att hämta Björn var ju extra kul efter att han klarat av första Sverigebesöket. Hans verksamhet bygger på att han träffar sina kunder   (som ännu mestadels finns i Sverige) regelbundet och det har vi hela tiden haft med i beräkningarna. Dock var det motstridiga känslor när han åkte. Men nu med facit i hand kan vi bara konstatera att det gått jättebra. Jag har Linn har haft flyt på tillvaron och B har fått en massa uträttat. Det sätter ju också guldkant på relationen att vara ifrån varandra ibland.

Vi stannade i Portixol på hemvägen och tog en frukost på Fibonacci. Mysigt ställe som även finns i Catalina, det är norska ägare och dom har riktigt gott bröd. Sååå skönt att vara tillsammans hela familjen igen.


Livet känns väldigt bra och jag konstaterar att varje dag är ett litet äventyr. Nya människor att möta, nya ord att lära, nya platser att se. Den första månaden var det så mycket att fixa med och det tog tid att landa. Nu är jag glad att vi gett och ger det tid.
Jag vill bygga upp något stabilt här, stanna upp och andas djupt....Känna in hur vi vill ha det. Ta in att vi valt att bo i ett annat land med allt vad det innebär. Just nu låter jag saker komma till mig men med öppenhet och nyfikenhet. Jag känner mig trygg här (säkert mycket pga av alla svenskar som finns här) men också av energin som ön ger. Här finns gott om rosenkvarts i berggrunden så det kan ju påverka. ;) Detta är en plats jag tycker väldigt mycket om att vara på. Det var en skön känsla när vi körde in mot Palma igen från flygplatsen och såg katedralen som ligger där mäktig, bergen som omger och körde längst havet hem till vårt.
Från intensiva dagar själv med Linn sitter jag nu här med tid bara för mig. Resten av familjen har gått på kyrkis (idag 0-3 år). Jag har gjort en mysig "internethörna" på ena terassen( en av de 3 plaster i vår lägenhet där grannens wifi funkar). Jag ska skriva och senare blir det Yin yoga. Ser fram emot en skön kväll med ett glas cava och samtal med min älskade man.
Kram!

1 kommentar:

Bokcaféet i byn sa...

Så mysigt det låter! Möten på flygplatser är ngt särskilt!
Fredag och jag längtar efter helg med familjen. Full rulle hemma med pojkarna och ser fram emot lördag när vi är två vuxna som hjälps åt och får familjetid tillsammans.
Pratade med min pappa igår som sa att det råder skön temperatur på ön. Som jag längtar!! Kanske provar vi ett år där ngn gång, under tiden njuter jag av en vecka där då och då. Aldrig känner jag mig dock redo att åka hem. Vissa platser har den där speciella dragningsplatsen på en och så är Mallorca för mig.
Önskar dig och familjen en skön helg tillsammans!
Kram Anna