tisdag 24 september 2013

Paus

Här har blivit en liten paus. Förkyld liten Linn som behövt lugn och ro. Även resten av familjen har nog behövt den här lilla pausen. Jag för min del är ganska trött nu. Dels har Linn sovit oroligt ett par nätter med snuva och hosta vilket gjort att jag också vaknat flera gånger. Sedan har jag fått en fantastisk behandling idag av Gudrun en tysk kvinna som jobbar med kinesisk medicin och healing. Hon bor på landet strax innan bergen och tunneln till Soller. Kände lugnet så fort jag klev av bilen och gick mot hennes hus. Hon var riktigt duktig och jag blev helt avslappnad där jag låg med nålar och örter som hon brände. Fick med några påsar örter som jag ska koka tinktur utav och dricka några dagar. Det ska bli mycket intressant att se om migränen vid mens kan försvinna. Jag är helt med på hennes resonemang och kinesisk medicin är mycket träffsäker. Förundras så av hur allt hänger samman. Men som sagt nu är jag trött men på ett behagligt sätt. Behandlingen gjorde verkan!
Annars är det mycket på gång här. Denna veckan har yoga framför sig (på fredag ska jag yoga för Malin Berghagen vilket blir spännande) vi har även vänner från Sverige som gästar ön så det blir lite umgänge med kompisar också. 
Solen strålar på dagarna och det var 27 grader idag. Ännu är det kjol och linne som gäller. Kvällarna är något svalare än när vi kom ner men annars känns det fortfarande som vi har en hel del sommar kvar. 

Det kommer inte massor av ord idag.
Jag ville bara säga hej och ska nu återgå till min lilla familj och närvaro med dom. Middagen lagas just nu därnere (jag sitter på vårt arbetsloft) och det blir kyckling med quinoa. Sen känner jag mest för att tända något ljus, gosa upp mig i soffan och låta den här häftiga akupunkturen jag fått låta verka i lugn och ro.
Hasta la vista!


Inga kommentarer: