tisdag 5 augusti 2008

Pukka herbs & nyheter


Jag tycker det är superkul att ayurveda sortimentet går så bra hos Be Happy! Ayurveda ligger mig varmt om hjärtat och jag kommer utöka det ayurvediska sortimentet allt eftersom...

Pukka Herbs är ett fantastiskt företag som ser till helheten. Företaget grundades 2001 av Sebastian Pole, ayurvedisk terapeut och Tim Westwell tidigare verksam inom IT industrin. De startade med en liten budget och en gemensam passion att sprida välbefinnade och satsa 100% på ekologsika Ayurvediska örter och teer.



Deras passion genomsyrar företaget och även deras helhetstänkande!

Pukka säger: " Det är viktigt för oss att kunna göra en skillnad och ge något tillbaka till de bönder vi samarbetar med genom att stödja så många bra projekt vi kan. Som firma har vi haft stor tillväxt de senaste 5 åren och ju större vi blir - ju mer är det möjligt för oss att donera. Tack! till att våra kunder som gör detta möjligt för oss."

" Fair trade är hjärtat i vår verksamhet. Det är därför vi köper våra örter direkt från de lantbruks projekt som vi varit med och startat i Indien och Sri Lanka. Vår täta kontakt med bönderna gör de möjligt för oss att betala dem 50-200% mer än de annars skulle fått. Vi besöker bönderna varje år och bygger riktigt bra relationer med dem".

Ny produkt i Be Happys sortiment är Pukka´s näsolja! Vi hoppas ha den i butiken under nästa vecka. Vill du förhandsbeställa så lägg ett mail till inf0@behappy.se

Pukka´s näsolja är en specialblandning av ekologiska örter & oljor. Ett par droppar i varje näsborre ger klarhet i huvudet, verkar mot allergier, förkylningar ( bra vid nästäppa!), huvudvärk och stärker torra slemhinnor.
Passar också bra när du utövar yoga!

Ingredienser: Sesame oil, Olive oil, Gotu kola (Hydrocotyle asiatica), Vacha (Acorus calamus), Skullcap (Scutellaria lateriflora), Eucalyptus essential oil


Innehåll: 30 ml
Pris: 140



Ayurveda är en gammal Indisk filosofi om hälsa och välbefinnande. Man kallar den "the art of living wisely". Ayurveda är ett holistiskt system som guidar oss för att leva hälsosamt och balanserat. Filosofin utgår från att vi alla är unika och fokuserar på mat, livsstil, massage, yoga och örtblandningar för att passa våra olika behov.Ayurveda uppmuntrar till eget ansvar för vår hälsa enligt de olika stadierna i livet, årstiderna och miljön vi bor, arbetar och lever i. Dessa faktorer har stort inflytande på vår hälsa och är viktiga att anpassa får livsstil efter så att vi kan fortsätta att leva i harmoni med vår kropp och bibehålla en optimal hälsa.Att leva livet tillfullo och hålla dig själv i toppform - vad än livet ger dig.

Há en HÄRLIG dag!

1 kommentar:

Alexandra Unstad sa...

Hejsan!
Tack för din kommentar om mitt inlägg om att vara en kräsen konsument!
Jag har bytt adress til satinelife.blogspot.com och åh vad jag älskar hela ditt tankesett.
När jag är klar med min undersköterskeutbildning ska jag vidareutbilda mig till naturkosmetisk hudvårdsterapeut!
Som jag längtar!

Det är absolut viktigt att bry sig om vad man stoppar i sig och har på sig, och ayurveda är något väldigt intressant.
Jag har en 50 poängskurs inläst på alternativmedicin och ja. jag älskar det!
ska kolla genom hela shopen nu och jag tror nog jag finner mycket intressant!
(längtar till nästa löning)

Tack för att du är en bra människa!
Kramar!