fredag 26 december 2008

God fortsättning!

Annandag Jul och vi har nyss anlänt hem till Skåne från Småland. Jag älskar Skåne och har mitt hjärta här, så är det. Det är ett konstaterande vi gör varje gång vi besökt Småland ( nu är det inget fel på Småland...alla ni smålänningar som läser min blogg, nej, nej....) Detta är rent personligt och något som bara är helt naturligt för mig. Att se havet och känna havsdoften....gör mig lycklig.

Vår jul har varit bra! Som jag skrivit innan är julen inte viktig för mig. Så det har helt enkelt varit en trevlig helg med familjen.

Jag har idag investerat i en ny digital systemkamera! Grattis till mig! Jag har behövt en ny kamera en period och idag slog jag till när jag besökte Expert i Värnamo där min bror är butikschef. Jag har nu batteriet på laddning och det blir smakprov här på bloggen senare. Jag tycker om att fota och har tänkt att utveckla det intresset. Behöver bra foton både till bloggen och www.behappy.se
Vi fick en kokbok i julklapp: Sannas matbok - för den självläkande människan. Den verkar jättebra och jag fick massor av inspiration. http://www.ehdin.com/ samt http://www.sannarelations.com/


Maten är något som ligger mig mycket varmt om hjärtat. Vi är vad vi äter! Det går att påverka så mycket med kosten. Men för mig är det viktigt att det smakar gott, är vackert och inte för krångligt att tillaga. Sannas matbok är uppbyggd på just detta. Det tar bara 15-20 min att laga gott och nyttigt.....

Jag ser fram emot ett nytt år med ny inspiration! När jag gör pauser i livet, tar ledigt och bara är så känner jag så snabbt vad som verkligen är viktigt för mig...

Är du ledig nu i mellandagarna så ta tid för reflektion, sätt upp mål, drömmar och önskningar för det nya året och för framtiden......
Ser du stjärnan i det blå - allt du önskar kan du få....

Inga kommentarer: