fredag 6 februari 2009

Regnet det bara öser ned....

Idag är en grå dag med regn! En sådan där dag jag helst skulle vilja krypa upp i soffan med en härlig DVD.

Några filmer för regntunga dagar:

The Holiday
Love Actually
Livet från den ljusa sidan ( Jack Nicholson)
Galen i kärlek ( Jack Nocholson & Diane Keaton)
Mamma Mia
Chocolat
When a man loves a woman




Jag gör en meditation eller avslappningsövning och så några enkla, sköna yogarörelser. Kroppen blir lycklig och dagen börjar mycket bättre. För mig är en CD till god hjälp! Bara rulla ut mattan och trycka på PLAY, sluta ögonen och lyssna. Det är just det här med att göra det - JUST DO IT som verkar vara nyckeln till mycket.

Så länge det finns på tanke stadiet gnager det lite...jag ska göra det och det och det, borde kanske göra det också....osv.

Jag har haft flera sådana små "Vill, Borde och Ska" inom mig. Nu har jag blivit så mycket bättre på att sortera ut. När jag gör något som föds ur att jag verkligen VILL - då händer det. Det gäller bara att hitta motivationen till vill.

Exempel: jag har länge tyckt att jag "borde" börja med någon form av styrketräning som ett komplement till yogan för att träna upp min rygg och mage. Men det har inte blivit mer än ett "borde" i tankarna. Men så blev "borde" till ett "vill". Jag vill sköta min kropp och skapa de bästa förutsättningar för den! Så klart! Den ska ju bära mig genom livet! Så nu har jag ett Prova på kort på Form & Figur http://www.formochfigur.se/ och har provat ett par gånger. Det känns jättebra i kroppen och jag har hittat en form av styrketräning som passar mig.

Har också lagt märke till att genom att börja göra något som jag funderat på en längre tid så föds massa annan kreativitet och nyfikenhet. Det finns ju så otroligt mycket spännande att prova och utmana!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt det låter! Energin strålar ut ur bloggen och smittar av sig. :) Det är som sagt lätt att fastna i "ska och borde" som blir som seg kola i huvudet långt borta från flow.
Tack för inspirationen!!

Eftersom jag inte kan skicka fluffig nysnö och ljus från Jämtland får du ett till filmtips för regniga dagar; P.S I love you -en film som värmer hjärtat och lämnar en skön ljus känsla efter sig.

Kram Anne

Ulrika Forsell sa...

Tack Anne! Kul att du blir inspirerad. Fluffig nysnö låter underbart. Tack för filmtipset!!

Kram Ulrika