torsdag 12 februari 2009

Bloggpaus

Det har blivit en liten bloggpaus på ett par dagar! Jag har helt enkelt inte haft inspiration. Men det är helt OK. Jag har lärt mig att det fungerar så - livet är i ett ständigt flöde. Det finns ett naturligt flöde, kroppen vill ha harmoni, känna balans!

Jag har denna vecka gjort lite upptäckter. Delar här med mig av några:

Vitt socker! Usch och fy! I söndags hyrde vi en DVD och jag fick för mig att köpa en påse plockgodis. Det gör jag i princip aldrig! Tycker det är alldeles för sött och jag läser alltid innehållsdeklarationer och då är plockgodis inget jag vill stoppa i min kropp. Hur som helst - denna söndagskväll blev det en påse, mest chokladbitar och salta godisar. Åt även en del kvällen efter. Jag kunde direkt känna en obalans i kroppen. Påverkade humöret, kände mig ur fas på något vis, sugen på något men visste inte vad....Så denna lilla godiskväll blev bara ännu en påminnelse om det rena, äkta, naturliga. Ekologisk mörkchoklad är så underbart och ger en helt annan känsla till kroppen. Jag kan även varmt rekommendera Raw Chocolate - helt utan både mjölk och socker ( finns på Be Happy).

Bio! Bio är något jag går på för sällan. Jag och min man var och såg "Benjamin Button" häromkvällen. Klart sevärd film som gav eftertanke. En film om livet och dess olika stadier...om kärlek, vänskap och om att släppa taget. Den var lång, närmare tre timmar. Så avkopplande att sitta på bio och leva sig in i en annan värld för en stund. Avkoppling!

Ilska! Någon som la märke till den enorma fullmånen? Den lös som en stor glödlampa häromkvällen. Jag känner ofta av fullmåne - på olika sätt...ibland mer energi, ibland känner jag mig extra känslosam, trött och denna gången var det ilskan som bubblade över. Ilska använd på rätt sätt kan vara otroligt befriande och leda till handlingskraft. Jag var riktigt arg ( stackars min man...) men kände mig lättad och på något vis klarare efteråt. Det är oftast dumt att gå och bära på något. Ut med det! Huvudsaken är att inte fastna i ilskan utan att man kan omvandla den till något bra.

Yoga! Yoga is the answer! Jag upphörs aldrig att förvånas över hur positivt yoga påverkar kropp och själ. Hur andningen leder inåt och öppnar upp hela kroppen. Jag kör ännu inga långa pass - fast längtar efter att göra det...men bara några enkla asanas gör sådan skillnad. I love it!


Livet är en ständig resa med massor att upptäcka! Visst är det helt fantastiskt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

välkommen tillbaka!
Jagh har fått mattan nu! Jag är så glad att det blev en corallfärgad. Den är jättevacker.
Tack!

Ulrika Forsell sa...

Tack! Vad kul att du tyckte om mattan. Ja, den korallröda är så fin. Slut på lager men kommer snart nya. Taka care! Namaste.