lördag 22 maj 2010

Morgonyoga och promenad genom stan

I dag började jag dagen med morgonyoga hos Britta och Yogabonita. Som alltid blir jag glad av att träffa Britta. Hennes mjuka röst ledde oss genom ett bra pass som fick fart på livsandarna. Dock var jag lite försiktig med nacken. Var hos min naprapat Erika häromdagen och vi jobbade en hel del med min nacke. Men en del spänningar är kvar.
Hertzka villan (där yogan är) är en magisk plats...särskilt så här års. Efter yogan var det frukost på innegården. Nybakat bröd och te passade perfekt efter yogan. Jag satt och pratade med min vän Lisen som också var på yoga. Det hade varit skönt att bara sitta kvar där och softa. Men jag har ju butiken öppen idag så det blev en promenad genom stan. Det är så vackert ute nu i vackra maj. Grönskan och alla blommor! Det är som att någon målat hela världen! Någon som har svept fram med en pensel och använt de vackraste färger man kan tänka sig.
Njut av en underbar pingsthelg. Fyll dina lungor med härlig vårluft, sparka av dig skorna och låt fötterna känna gräset under sig. Att vistas i naturen är det bästa, enklaste och effektivaste sättet att fylla oss med energi. Lovely!

Inga kommentarer: