söndag 23 maj 2010

Pingsthelg och första grillningen!

Vilket väder vi haft i pingst! Åh, jag älskar när värmen kommer. Hela jag slappnar av och kroppen trivs bättre när det är varmare. Vata balanseras och gör mig helt enkelt mer kreativ.

Igår blev det spontan grillning med goda vänner. Sånt är kul och blir oftast så trevligt! Jag fick en underbar bukett av ängsblommor av min kära vän Ann och en jätterolig bok "Mina vänner - en fyll-i-bok om vuxen vänskap"..ni vet så´n där bok som man hade som liten fast denna med lite mer vuxenstuk. Jättekul! Så nu ska den fyllas av goda vänners anteckningar.
Grillning är rätt charmigt men faktiskt inte min favorit...jo allt runt omkring är mysigt och det luktar gott och är rätt gott..men inte den maten jag mår bäst av. Men det går alltid att balansera allting! Varmt kokt vatten är verkligen en favorit här hemma. Jag dricker det varmt (Vata) och min man dricker det avsvalnat (Pitta). Jag ger mina varmaste rekommendationer att göra kokt vatten till en vana. Ett ayurveda råd som återkommer inom ayurvedan och det finns så klart sina anledningar till detta. Vattnet blir mjukare och mer lättupptagligt för kroppen, rensar kroppen från slagg (ama) och gör oss mer basiska.
Idag har varit en lugn dag som avslutades med skön promenad i ljummen sommarkväll. Maj är nog den vackraste av alla månader...när allt slår ut i blom och luften är fylld av förväntan. Hur har din helg varit?

1 kommentar:

Martin Olsson sa...

Ja, Maj är härlig. ett grönt fyrverkeri i ultrarapid eller som Tomas Tranströmer skriver: "Ett dussintal dialekter av grönt"