måndag 24 maj 2010

Smultron på ett strå!

Hittade en liten dikt skriven av mig juli-03
delar med mig av den här.....
Som smultron på ett strå.... färgade av kärlekens röda färg, smakande sötma & lycka...trär jag mina sommarminnen.
Tidig morgonpromenad i en vaknande stad som doftar nybakat bröd och nybryggt kaffe.
Lata dagar på stranden.
Fika på en uteservering med ljummet sommarregn smattrande på taket.
God middag på blomsterprydd balkong iklädd bara klänning fast att timmen är sen.
Kvällsdopp i sjön som ligger alldeles spegelblank.
Din varma hud mot min under det svala lakanet som doftar soltorkat.
Glädjen över att hittat favoittröjan som varit för dyr på sommarrea.
Solnedgång vid stranden som bjuder på ett enormt panorama.
Fågelkvitter en tidig morgon.
Jag trär dom alla på ett strå att ta fram när hösten kommer
att smaka på
njuta av
uppleva
igen & igen & igen.
Känns extra härligt att vi har allt detta framför oss just nu, eller hur?

Inga kommentarer: