torsdag 30 december 2010

Slutet på det gamla och början på det nya!

Gott slut alla kära blogg-läsare och ett riktigt gnistrande, vackert, lysande, harmoniskt, sprudlande, lyckligt 2011.

Vad gör ni i nyår? Vi ska fira med goda vänner... middag och trevligt sällskap. Blir nog också någon liten nyårscermoni kan jag tänka mig. Men vi börjar redan idag! Dels såg jag ett klipp på Youtube där Robin Sharma delar med sig av 5 tips för ditt bästa år hittills. Sök på Robin Sharma och New Year om du vill läsa...Jag fick också nyhetsbrev av Anders Haglund http://www.lifevison.se/ med DIN PLAN 2011. Så vi ska sätta oss i kväll eller imorgon med block, penna gó musik och sammanfatta det gamla och välkomna det nya. Nyårslöften har jag definitivt slutat med. Men däremot mål och planer det för oss framåt mot det liv vi vill skapa. Annars ser jag mest nyårsafton som en trevlig kväll. Det är mer tiden runt omkring som jag känner mig påverkad utav. Möjligheten till nystart!

Idag har jag frusit och varit trött. Bara slappat här hemma och kollat en del bra klipp på Youtube. Sen fick jag en välbehövlig ryggmassage av min älskling. Jag sitter på en stol med massor av kuddar framför magen...ja..det gäller att vara uppfinningsrik när kroppen ändrar form. Sen tog vi en runda i parken. Kallt men skönt att röra på sig! Hem och drack varm choklad samt käkade nygräddade pepparkakor. Konstaterade att Raw Food inte skulle vara min grej! Jag vet flera som säger att man vänjer sig och inte alls känner sig frusen men där blir min VATA så tydlig. Jag vill ha varm mat! Särskilt nu i kylan! Alla är vi olika och tur är väl det.

Jag ser fram emot att få jobba med ayurvedan ännu mer nästa år. Föreläsningar och workshop! Men framförallt ser jag fram emot att möta den lilla bebisen som kommer. Det blir ett stort år! Wow!

Med kärlek - Gott Nytt År!

1 kommentar:

Anonym sa...

Önskar dig ett underbart och fantastiskt 2011!
//LK