lördag 30 november 2013

Vilken dag!

Pust! Nu sitter jag äntligen i soffan med ett gott glas vitt vin och bara njuter. Det har varit en intensiv men rolig dag. Mest handlar mitt pustande om vår underbara Linn som för tillfället testar både sin mammas och pappas tålamod rejält. Jag är djupt imponerad av alla flerbarnsmammor och pappor med så klart. Jag har fullt upp med en viljestark liten tjej. :) Så ligger hon där och sussar med det vita hårigt alldeles rufsigt och jag undrar hur jag kunnat brusa upp på denna ljuva varelse....Björn har ju erfarenhet av sina 4 barn men man glömmer så snabbt....Varje ålder har sin charm och sina utmaningar. Redan har utmaningar jag stod inför med Linns första år bleknat. Det går så fort!

Vi har gjort adventsfint här hemma. Efter att vi hängt upp en adventsstjärna häromdagen så fick vi massor av energi och började möblera om . Det blev jättebra och äntligen börjar vi bo in oss i vår lägenhet. För mig är hemmet viktigt och jag älskar att fixa och göra fint. Där har jag en likhet med fru Montazami :) om än att vårt shoppingkonto inte har lika många nollor och heller inte lika många tofsar.
För mig är det avkoppling och ett sätt att få ur mig min kreativitet att skapa ett harmoniskt och trivsamt hem.


1a advent på ingång...
Efter frukost och fortsatt pysslande körde vi in till Catalina. En vecka sedan vi var där och jag fattar knappt vart denna veckan tog vägen. Jag och Linn fixade present till Björn som fyller år på måndag. Givetvis blev det fika på bästa fiket El Perrito. Alltid lika trevligt att komma dit och nu har dom gjort adventsfint och det går att beställa glögg om man så önskar. Glömde fråga Gunilla om det blir lussebullar framöver. Hoppas! För just lussebullar är jag svag för....pepparkakor också men helst hemmabakade.

Vårt favvofik - El Perrito
Vill ha i julklapp om någon undrar ;)
Smile!


Älskar Palma!
Hög kylig luft ute och återigen - Palma är fantastiskt. Blir väl tjatigt för er att läsa om men varje gång jag är framme på stan blir jag så lycklig. Nu har all julbelysning tänds och här så så vackert.




Såååå fint!
Min tillfälliga formsvacka börjar tonas bort helt. Efter besöket hos Gudrun häromdagen har allt klarnat i mitt inre. Känner mig hel och glad om än något stressad av intensiva småbarnsår. Det blir nyttigt för vår familj att få in förskolan i januari.

Det blir inte så mycket mer av detta inlägg. Ville bara säga att vi har det bra och att adventstiden kommer även till Mallorca.

Önskar er en fin 1 a advent.
Skriver mer en annan dag.

Puss på er!

Inga kommentarer: