torsdag 31 oktober 2013

Ny dag!

Vaknade med huvudvärk så tempot är än så länge soft. Morfar diskar, mormor sjunger med Linn. Björn sitter på kontoret och gör business. Jag vilar på sängen och funderar på livet. Inte på ett negativt sätt, inte funderingar av oro. Mer hur allt är just som det ska. Även när det är "sämre" dagar och kroppen är segare. Livet är nu!  Det är när vi kämpar emot med föreställningar om att allt ska vara på ett visst sätt som det gnager i oss och kostar på i form av förlorad energi. Säkert har jag dessa dagar försökt att få till allt så alla ska få ut så mycket som möjligt av   veckan. Det där är något jag jobbar med. Visserligen ha en struktur och viss planering men också släppa in följsamheten när något oförutsett sker. Ett åskväder, snuvig dotter, trötthet...... Oftast märker jag att om jag släpper kampen just där! Kampen om det perfekta och till att alla ska vara nöjda.... Det är just då det blir perfekt.... Eller dumt ordval.... Det är då livet blir äkta och nära. 
Så min lilla tanke till er idag blir:

Släpp krav!
Släpp föreställngar!
Vad vill du ha av livet?
När känner du glädje?
Vad ger energi?
Vad tar energi?
Kan du trots vardagskaos känna en kärlek till livet och se skönheten som finns överallt?

Kan du ta emot utan att vara offer? 
Kan du ta emot och känna tacksamhet samtidigt som du välkomnar mer?
Ser du att du är vacker, stark och värd det bästa?

För precis är det.....

Kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej.... Vilken härlig blogg du har! Till sommar har j tänkt mig att åka till Mallorca. Har du ngr tips på var i Palmabukten man ska bo? Har läst att Illetas är fint. Har även surfat runt för att finna boende men det är svårt så här inför första trippen ner. Du kanske har ett trevligt tips?

Med vänlig hälsning, P