tisdag 28 december 2010

Funderingar så här på slutet av året...

2010 börjar gå mot sitt slut! Hur summerar jag året? Ett förändringarnas år...gjort upp med gammalt...släppt...släppt in. Känner mig lätt till sinnes inför det nya året. Förväntansfull! Ska bli så skönt att få bli mamma en längtan som funnits där länge i mig. Jag vet att vissa saker komma falla på plats för mig...det märker jag redan. Nya dörrar kommer öppnas!

Igår såg vi Avatar på DVD. Den hade verkligen ett tydligt budskap - som jag snappar upp både här och där. Vi är en del av naturen och det är hög tid att vi agerar, reagerar och minns detta. Vi såg filmen The Plan på TV häromkvällen och här kommer också samma budskap. Det händer mycket positivt på vår jord. Många människor är medvetna och jobbar i det tysta eller högt för vår kära moder jord. Jag tror personligen att det handlar om en medvetenhet! Att när vi går ut i naturen så ska vi göra det medvetet. Dra ett djupt andetag och känna "connection" med allt runt omkring oss. Vi är inte separerade från naturen - vi är en del av den. Den ger och ger och ger! Vad ger vi tillbaka? Tacksamhet kan vara något vi kan ge. Att medvetet tänka tack när du ser en vacker blomma. Öppna hjärtat och att bry oss om. Då händer något magiskt! En visshet och kärlek till allt. Då börjar vi bry oss på riktigt...då blir hållbarhet, ekologiskt, klimatsmart mm..ord som får oss att känna optimist och inte skuld. Alla kan välja! Du också!

Något händer i mig när jag hör alla dessa budskap. Jag känner igen och vill göra det jag kan för att bidra till en bättre värld.

Med tacksamhet!

3 kommentarer:

Maria sa...

Så vackert! Jag känner precis som du, och 2010 har verkligen varit ett förändringarnas år även för mig. Det verkar ha varit det för många. Jag ser också med förväntan fram emot 2011! Gott nytt år. Maria

Anonym sa...

Fint... har precis i dagarna funderat på om det är värt att handla podukter som är ekologiska och utan tillsatser osv.. jag kom nog fram till att jag vill lämna avtryck och göra det jag kan för en snällare värld så det får bli en ekologisk och hudvänlig bodylotion ......och en liten eftertanke i kväll om det gamla och nya året...
///LINA

Camilla Åkesson sa...

Vackert skrivet och beskrivet Ulrika! Jag tycker mycket om Avatar :)

Med tanke på ämnet vill jag tipsa om min sajt http://www.hallbarlivsstil-webbmagasin.com som inspiration till en grönare och skönare livsstil, för planeten och allt livs hälsa!

Önskar dig ett vackert varmt berikande och lyckofyllt 2011! Stor kram!

Camilla