måndag 27 december 2010

Slappa mellandagar...

Nu är vi hemma igen efter en skön jul med familjen i Bor. Massor av snö, julmat, gran, klappar och tid att umgås. Mina syskonbarn Leo 7 år och Hugo 3,5 år var med och vi träffas inte så jätteofta för dom bor i Alsike ( uppåt Uppsala). Det är så kul att träffa dom, vi har jättebra kontakt trots avståndet. Killarna tyckte det var kul med min mage och kusinen därinne. :)
Vi kom hem igårkväll och idag är jag ganska osocial vilket känns skönt. Jag gillar att ha mina slappardagar mellan allt socialt. Behöver sådana dagar för att få balans i livet. Jag har städat och plockat härhemma. Det är skönt med ordning omkring sig! Vi tänkte först ge oss iväg och kolla på barnvagnar men det får bli imorgon. Idag vill jag bara vara hemma.
Jag har en hög med tidningar här som jag fått av en kompis. Vi brukar "ärva" tidningar efter varandra. Perfekt! Så det bli te, choklad och soffan. Björn är iväg för att hyra filmer. Vi tänkte ha en filmfrossar eftermiddag. Äntligen ska vi titta på Avatar, som vi missade på biograferna. Sen blir det någon tjejig film också...kanske Sex and the city.... Bio blir det också i veckan och Änglagård 3. Det blir en soft vecka...ska träffa lite olika vänner på fika, byta en julklapp som jag lyckades få dubbelt av. Komiskt...en röd mysig morgonrock som jag önskat mig av min man. Mamma och pappa hade köpt en exakt likadan fast att dom inte hade en aning om att jag ville ha den. Så det var nog en Ulrika morgonrock helt enkelt! Perfekt till BB och för ammande tid framåt.
Önskar dig sköna dagar i ledighet eller på jobbet!

Inga kommentarer: