torsdag 23 december 2010

Lille Julafton!

Snön ligger vit på taken......även i Skåne. Idag har jag varit inomhus hela dagen. Började förmiddagen med en fantastisk healing och massage session med hemmabesök av vår egen privata healer. Lyx! Det var efter att ha mött honom jag blev gravid...Jag hade rensat bort mycket men det var någon liten nyckel kvar till att vår lilla själ ville komma...Helt otroligt att det faktiskt funkade till slut. Men jag är väl redo nu! Det är så jag känner det. Så det är är speciellt att ha honom med i vår graviditet. Jag har verkligen mött rätt personer vid rätt tidpunkt och har många både att tacka och rekommendera. Många som banat väg och hjälpt mig på denna resa till ett barn. Som stöttat mig, trott på mig och sänt goda tankar till att vi ska få bli föräldrar tillsammans. Äntligen!

Efter behandling där Björn också var med skulle han ned på stan och fixa lite ärenden samt hämta sina söner för lite julfirande här hos oss ikväll. Jag stannade hemma och målade med akrylfärger istället. Lyssnade på Diana Kralls julskiva på Spotify och landade in efter behandlingen. Nu börjar jag bli lite trött och ska vila en stund på soffan. Men det blev ändå ett litet inlägg här för att önska er alla en fantastisk jul. Njut av det som ger dig njutning, sköt om dig och ta dig tid att bara vara. Julen blir vad vi gör den till. Hur vill du ha din jul?

Vi åker till Småland för några dagar tillsammans med mina föräldrar och syskon. Sen åker vi tillbaka till älskade Helsingborg. Skåne är bäst!

Vår meny ikväll är kalkonsnitzlar, ungsrostad potatis, sås á la Ulrika, chutney, frasig grönkål med smörstekta morötter. Till dessert stekta bananer med pressad mandarin, grädde och kanel. Mumma! Börjar kurra i magen så smått. Kul att ha killarna här, inte så ofta vi träffas allihop.
Till er alla från mig.....en riktigt....
God Jul

1 kommentar:

Anonym sa...

Riktigt god jul och tack för hälsningen, blev glad att få ett så fint tack..../LINA