tisdag 11 januari 2011

Tisdag!

Segheten i kroppen återkom med värk i ryggen. Har inte alls sovit bra inatt! Känns som vår säng är för mjuk...jag bullar upp med massor av kuddar. Igår beställde jag en graviditetskudde på internet. Den verkar fantastisk och jag hoppas den ger mig lite bättre sömn. Man kan även använda den som amningskudde. Dreamgenii heter den och så här ser den ut!

Just nu har jag mest planeringsjobb på Be Happy så jag kan jobba hemifrån. Framåt eftermidddagen tog jag en paus och gjorde ett gravidyogapass med Karin Björkegren. På DVD alltså! Det funkar bra att göra gravidyoga hemma. Sätter på mig yogakläder, tänder ljus och rökelse och sen är det bara att köra. Dock känns flera asanas lite annorlunda med tjock mage. Child pose - får jag göra med benen isär för att den ska funka. Men annars är rörligheten bra tycker jag. Det är ryggen som bär på spänningar. Så nu blir det tätare yoga här hemma och så den underbara thaiyogamassagen jag skrev om igår.


Liten yogashala här hemma!


Det kändes fortfarande segt i kroppen efter passet men samtidigt skönt att komma igång. Jag hade NIA inbokat ikväll. Prova på pass i Laröd - men jag fick avboka. Är så trött efter för lite sömn inatt. Hoppas kunna prova på lördag istället. Har gjort ett NIA pass för flera år sedan och det var kul. Jag känner ett behov av att dansa loss och det gör man i NIA:n.
Efter yogan var jag så hungrig. Det blev stekt tofu, ris med gurkmeja, fräst vitkål med morötter och avocado. Mumsigt! Tofu är riktigt gott med lite tamari på. Har du missat Kinas mat på SVT så kolla här. Igår tittade vi på ett av avsnitten som handlade just om tofu. Kanonbra och inspirerande program och man blir garanterat hungrig när man tittar. Förutom den där glutamaten dom använder i maten emellanåt, fast den kan man ju undvika när man lagar själv.

Jaa..det var en liten uppdatering om min dag. Nu blir det lavendelbad igen och så hoppas jag att muskelvärken lättat tills imorgon. Då är det redan onsdag..oj vad tiden går! Jag har en del föredrag att sätta ihop...har bara varit lite segt att komma igång efter ledigheten.
Någon mer som känner av det?

Inga kommentarer: