lördag 9 april 2011

Livet får en ny mening!




Vi håller på att lära känna varandra - jag och Linn! Det är en kärlek större än allt annat jag upplevt. Som att någon har tagit en nyckel och öppnat till det allra heligaste i mitt hjärta...där det bor mer kärlek än jag någonsin kunnat tro. Hon är så snäll vår lilla skatt. Jag följer hennes signaler helt. Har bara varit hemma sen hon kom. Vi har haft ett par besök i veckan av närmsta familjen. Men vi tar det väldigt lugnt. Amningen har kommit igång bra och det är jag så tacksam för. Idag ska vi ta premiärturen med vagnen i vårsolen. Skönt att ha Björn hemma! Han har eget företag och har varit tvungen att jobba i veckan. Men har anpassat dagarna så gott han kunnat. Börjat sent eller kommit hem tidigt. Jag har varit väldigt trött sen vi kom hem. Lite lågt blodvärde och så omställningen till att bli mamma, lite sömn och mycket amning som är ny ställning för axlar och nacke. Men jag blir piggare för varje dag! Hittar nya ställningar att amma i och idag provade vi bärsjalen för första gången. Den kändes helt super, lillan sov gott i den och jag fick händerna fria. Hoppas hon/ vi kommer trivas med den.

Det är som en ny värld som öppnas. Nya rutiner att skapa och ny mening till allt. Hon känns så trygg den lilla och sprider sådant lugn i vårt hem. Vi skrattar åt att vi blir lite sömniga så fort vi håller henne. Just nu ligger Björn och sover på soffan med Linn på bröstet. Dom är så fina!!! Mina älsklingar....Jag facineras över det stora i att bli mamma...över sårbarheten det medför...lyckan och glädjen. Vi låter det ta tid att landa.... Visst vill jag visa upp henne för hela världen men det hinner vi med. Just nu är det viktiga att vi lär känna varandra och vår lilla familj. Igår hade vi besök av nära vänner från Ljunghusen och Linns "kusiner" Leia och Tilde (våra vänners döttrar). Dom hade med så söta presenter och detta fina kort.


Ett barn kommer med kärlek inte bara till sina föräldrar, utan till alla som möter det.


Njut av vårsolen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

så liten och söt kom hon med våren, solen, fåglarna och grönskan.... önskar er en bra tid att rå om varandra...LINA

Anonym sa...

Oj, flickorna hade såå rätt i sin dikt på kortet!! Njut och lev i er värld..Å fortsätt skapa. Ljus och kärlek.. Ann