torsdag 3 november 2011

Tappa inte bort dig själv.......

Vet du vad som är dina känslor och vad som är andras? Jag jobbar själv en del med detta temat. Ibland är jag för öppen och då spretar min energi. Jag tar in negativt, tappar fokus och känner mig splittrad. Jag märker det tydligare nu än förut. Då var det nog mer ett tillstånd som jag trodde var JAG. En inre stress som gnagde. Idag har jag skalat av så många lager och är mycket närmare mitt sanna jag. Jag märker mycket snabbare när jag läcker energi. Vad som är mitt och vad som är andras!
Jag vill verkligen uppmuntra, speciellt oss kvinnor att stå upp för oss själva. Att vara i vår sanna kraft och inte kliva in i rädsla och tvivel. Pippi Power heter en bok som jag fick i present ( Tack Erika!) Fram med Pippi kraften i dig! Gör inte det som förväntas av dig utan VÅGA följa ditt inre. Jag har skrivit mycket om att följa sitt hjärta. Men i det finns även hjärnan och det pragmatiska med. Ibland behövs rikting och diciplin för att nå dit vi vill. Jag skulle nog vilja påstå att balansen mellan hjärta och hjärna blir bäst. Din egen kraft känns som en bra benämning. När du känner i ditt hjärta JA och en varm energi sprider sig i kroppen...då är du i flow. När det är rätt går det lätt.....
Jag sitter på Björns kontor och bloggar. Ute är det redan mörkt! Linn sover i vagnen och det är skönt med lite miljöombyte. Jag har inte så många väninnor med små barn...så vi är en hel del själva...jag och Linn. Dom flesta jobbar ju på dagarna. Jag kan känna mig lite ensam ibland......Men har inte riktigt energin till att skapa nya kontakter. Den kommer.....Har nog redan börjat "flytta" lite i tankarna. Fokus på husförsäljningen och flytt. Vi får se vart det bär?
Jag är trygg! Jag har min familj som jag älskar och den är grunden för min lycka och en glad, stark Ulrika.
Det blåser nya vindar. Jag känner mig faktiskt lite instängd.......Som en blomma som behöver lite ny jord för att blomma. Graviditeten och att bli mamma har krävt sitt lugn och stillhet. Nu börjar Linn att upptäcka världen mer och mer. Med en sådan otrolig kraft. Den smittar! Mina ögon öppnas allt mer och jag ser också tillvaron med nya ögon.
Jag älskar den jag är, det jag gör och dom jag lever nära.

Inga kommentarer: