torsdag 10 november 2011

Novembers trötthet....

Jag har inte bloggat på en vecka såg jag. Det har varit en grå vecka men ändå ganska skön. Vi har promenerat mycket och det känns bra att vara igång med raska långpromenader. Vi har gått in till stan flera dagar i sträck. Det tar en timme så perfekt promenad. Björn har kommit och hämtat oss. Vi har passat på att ta en lunch eller fika tillsammans. Mmmm....tiden går...Linn är 7 månader.
Min kärlek
Stora tjejen! Vi har roligt tillsammans. Det blir många skratt och pussar på en dag. Tänk vad livet förändrats...så mycket bättre...fast det var bra innan också. Men det känns som att ha hittat en pusselbit som plötsligt gjorde pusslet helt. Det finns en lycka inuti mitt hjärta som inte fanns där tidigare. Kunde inte föreställa mig detta! Inte min man heller fast att han har 4 barn sen tidigare. Vi har ju väntat så på ett gemensamt barn. Så är hon är. Tacksamheten är stor!!! Kanske blir förändringen större när man är en något äldre mamma. Det är ingen uppoffring för mig att sätta henne i centrum. Även om det så klart är skönt att få lite egen tid emellanåt.
Det hade jag igår kväll. Då var det Glöggmys hemma hos Katarina som driver www.silverbricka.se (jag har nämnt henne tidigare). Hon hade dukat upp sina snygga inredningsdetaljer, ljuvliga kroppsprodukter, kläder och annat kvinnligt, sinnligt i sitt hem. Så bjöds det på glögg och små läckra godisbitar. Jag var där med Wivecka som driver ekosalongen Carpe Naturam här i Ramlösa. Det var ett tag sedan vi sågs men hon är en sådan där underbar,varm, spontan männsika som alltid är påfyllande att möta. Boka tid hos henne för en härlig, naturlig hårstund. Du kan få huvudmassage, klippning, växtfärgning på hennes fina salong. Hon säljer även ekologiska make-up och hårvårdsprodukter.
Vackra Wivecka som driver Carpe Naturam i Ramlösa.
Ren Hårnjutning!
Nu blev det en paus i inlägget. Vi har varit på promenad till stan. Fyllt på med ekolgisk choklad och varit och fikat på Chateau Foret. Dagarna är korta nu i november. Det är mörkt vid fem...och mörkare blir det ett tag till...sen vänder det....Årstider är inte så dumma ändå!
Hur gör du för att klara av den mörka årstiden på bästa sättet? Jag vilar mer, håller mig varmt och mjukt klädd. Äter mat som är varm och grundande (balanserar vata) dricker mycket teer med kryddor. Yogi te är favorit just nu. Jag märker även att min vana att massera in kroppen i härlig olja efter duschen verkar balanserade både på kroppen och sinnet.
Jag gillar adventstiden som vi nu snart går in i. Att pynta hemmet med granris, ljus och blommor. Grönt, vitt och lite svagt rosalila nyanser är det som gäller här hemma till jul. Lite silver nyanser på det så blir det enkelt och snyggt. Pepparkaksbak, julgodis och glögg mmmm....visst är det mysigt. Men utan krav...bara göra det som känns kul och påfyllande.
Det finns även ett annat förhållningssätt till novembers grå dagar. Det är att acceptera att vi är lite trötta och håglösa. Det är tillåtet att inte känna sig på topp!
Idag är det fullmåne och imorgon är det 2011-11-11. Wow, vilket datum. Tid för meditation och önskningar.
May your wish come true!

Inga kommentarer: