måndag 19 december 2011

Besök i Höganäs!

Igår tog vi en sväng ut till Höganäs och Magasin 36. Det blev ett par julisar.....schyssta brallor på rea och så ljuuuvlig Afternoon Tea buffé. Titta & Njut!

Grand Hotel i Mölle har öppnat café i samma lokaler som Magasin 36 Höganäs Saltglaserats lokaler.

Linn på strålande humör....


Jaaa...ni ser ju själva! Vem blir inte glad av detta? Servicen var bästa tänkbara och allt smakade underbart. Värt ett besök! Verkar som att det är söndagarna som gäller för Afternoon Tea.
Har ni några julkänslor? Jag tycker det startade bra med advent men sen har allt regn och rusk minskat på julkänslan. Å andra sidan är det ju inte vädret som är avgörande. Här händer grejer!!! Positiva...jag ska snart berätta mer. Tills dess får ni lycka till med julstök och annat. Själv sitter jag på nätet och shoppar sista julklapparna. Vissa år har jag provocerats av julklapps köpandet. Visst tycker jag fortfarande att hysteriskt shoppande är fel. All hets och konsumtion gör inte världen grönare. Men även här kan vi göra kloka val. Det går att dra ned på köpandet. Jag är nöjd med årets julklappsinköp. Det har varit så mycket annat kring oss så julen har kommit lite i skymundan....Helt OK! Vi åker till Småland över jul och jag vet att mamma och pappa pysslar, planerar, bakar, lagar mat och tänker på alla detaljer. Dom ser fram emot att ha oss alla barn och barnbarn hemma. Så det blir skönt att bara landa in där för julmys.
Skriver snart igen....Kram


Inga kommentarer: