söndag 12 februari 2012

Första besöket på Yogavita

Vissa stunder är magiska. Idag hade jag en sådan stund. Efter ett ljuvlig Hatha/ yin yogapass klev jag ut i ett snöklätt Båstad. Mörkret hade just fallit och tystnaden "lät" mjuk. Förstår ni vad jag menar då?? När allt är inbäddat i snö och isolerar ljuden. Stegen blir mjuka, ljudlösa...Jag kände mig så otroligt närvarande efter yogan, lätt i kroppen och samtidigt förankrad i fötterna. Yogavita ligger 3 min från vårt hem. Lyx! Den kalla luften gav syre i hela kroppen. Med lätta steg gick jag hem till mina älsklingar. Nöjd, tillfreds och inspirerad.
Det var kul att träffa Karin Björkegren som driver Yogavita. Hon är en superbra "yogafröken" ;) Guidade proffsigt och tryggt genom passen. Första passet Hatha var mer dynamiskt och jag blev varm och mjuk i hela kroppen. Yin yoga delen var mer inåtvänd. Vi stannade länge i varje ställning. Uppåt 5 minuter. Det händer verkligen något i kroppen och sinnet när man stannar så länge i ställningarna. Motstånd och spänningar ge vika för cirkulation och flöde. Yoga flow! Jag ser redan fram emot nästa tillfälle att yoga med Karin som det blir första helgen i april.
Det var helt underbart att stå på mattan igen. Sist jag yogade var jag gravid. Nu är jag mamma. Yogan betyder mycket för mig.....jag kände det så tydligt idag. En pusselbit som jag behöver. Att hämta kraft ur, släppa, hitta andetaget och vara här och nu. Tack Karin!
Sitter nu avslappnad i soffan och kollar på TV. En skön söndagskväll. I morgon kommer min Lotta hit på besök. Så kul!!!
Namaste och sussa gott.
Dags för mamma Ulrika att gå på yoga. 

Inga kommentarer: