måndag 12 mars 2012

Vååååår!

Nu kommer den efterlängtade våren och det bubblar inombords. Nu kommer alla känslorna på en och samma gång. Här är SÅÅÅ vackert! En promenad i vårsolen och jag konstaterade att vi har hamnat i ett litet paradis. Ramlösa känns långt borta även om det var bra på sitt sätt. Men nu är nu och det enda vi äger! Eller hur?
Här finns en jättefin lekplats som jag och Linn besökt några gånger. Idag satt vi och tittade på havet och fåglarna. All väntan och kyliga dagar känns som bortblåsta när det vänder. Då är det bara helt fantastiskt med Sverige. Att dessutom ha en 1- åring att dela sina upplevelser med är en gudagåva :)
Denna vecka ska vi ut på turné. Småland, Stockholm, Alsike. Träffa familjen och få lite Stockhlom input. Me like! Mmmm... inspirationen återvänder nog ändå.
Nu ska jag titta på 30 grader i solen. En tragikomisk svensk serie som jag fastnat för.
Ja just det!!! Lyssnade på Janesh förra veckan....han som skrivit boken "Ayurveda för ditt sinne". Kanonbra föredrag som gav mig många insikter. Ayurvedan är så vacker, klok och Jaaa....den är min bas i mitt arbete. Förstår man ayurvedan och doshorna då faller mycket på plats. Då kan man definitivt öka sitt välbefinnade och skapa balans i tillvaron. Enkelt? Inte alltid....men vi har ju alltid möjlighet att välja det bästa i den situation vi är.
Happiness is our right - Health is our choice.
Namaste!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej,
Ville bara skriva att jag kikar in på din blogg titt som tätt.
Det var när du hade butiken i Helsingborg som jag började ,så det är ju ett tag sen :)
Först var det alla fina varor i butiken och ayurveda tipsen jag var intresserad av. Men sen blev det ju lite mer personligt iom lilla dottern! Så härligt ! Har själv barn och visst är de den största gåvan man kan få.
Jag fortsätter följa bloggen om du vill fortsätta skriva.
En härliga dag önskar jag er !
Varma hälsningar Eva