onsdag 4 april 2012

Båstad är en liten pärla!

Jag förundras mer och mer för var dag vilken liten pärla Båstad är. Allt finns inom räckhåll från där vi bor. Idag gick Björn och köpte en ny soffa till vårt kontor ( Han fick hjälp att bära den till kontoret så nära var det.) Jag köpte med goé fika från Bakfickan när vi var på dagliga promenaden. Var och kollade efter ny klänning på "byn". (Imorgon öppnar Fröken Ethel för säsongen tvärs över gatan och jag hoppas hitta något där). Vi tog en tur till Boarp ( 5 min i bilen) och beställde gardiner till kontoret och köpte marinerade lammracks till grillning i påsk. Allt så nära! med havet som inramning hela tiden. Yes! this is good. Vi gjorde ett bra val när vi valde Båstad. På vår lilla innergård och uteplats har vi sol från lunch till kvällen. Från Björns kontor ser vi havet. Massor av plus som gör att vi trivs extra bra. Tack!
Vi visste inte alls vad vi skulle hitta att hyra. Men visste att det måste kännas bra och trivsamt. Jag och Björn har alltid lyckats hitta mysiga ställen att bo på. Jag gör inte avkall på det! Hela jag mår dåligt av omgivningar som inte matchar det jag tycker om. I början förstod inte Björn mig riktigt. Vi kunde komma in på en restaurang och så ville jag gå ut för att det inte kändes bra där. Vi har gått från en hel del restauranger :) Likaså med butiker och hotell. Det behöver inte alls vara lyxigt, det är inte det som avgör. Utan känslan-  och hur där ser ut. Jag gillar rena ytor, vackra miljöer, fräsch energi. Vad vill jag komma med detta svammel.....Jo! bestäm vad du vill ha och du får det. Kanske inte just i den formen du trodde -men det kommer. Ofta på ett ännu bättre sätt än vi hoppats. Känn känslan av det du vill ha, se det framför dig och Belive in miracles. Jag kan skriva en lång lista på saker som kommit till mig på detta sätt.
Båstad och vårt boende med kontor är ett av dom.

I create my life each day

1 kommentar:

Anonym sa...

mmm suger in orden belive in miracles!! Ha en god, solig, skön påsk KRAM LINA