tisdag 3 april 2012

Veckan som gått....

Det har varit en intensiv och kul vecka. Linn fyllde 1 år i torsdags. Vi uppvaktade henne på sängen med paket och tårta som jag bakat. Jag gjorde en tårtbotten på dinkelmjöl, ägg och 1/2 dl råsocker. Jag mosade hallon med grädde, kesella och äkta vaniljpulver samt någon msk florskr. Det fick bli fyllningen. Jag garnerade med hallon och mörk choklad. Linn tyckte det var jättegott med tårta och plockade av alla hallon som hon stoppade i munnen. Det går verkligen bra att dra ned på socker när man bakar. Med äkta råvaror blir det gott ändå.
Älskade Linn 1 år!
Jag kände mig ganska lättrörd hela hennes födelsedag. Tänkte tillbaka på den där dagen för 1 år sedan, när hon kom till världen. 29 mars 2011 - Det känns stort och massor, massor av kärlek. Kalaset hade vi i söndags med familjen och vänner. Jag gillar att ha fest även om det kan kännas lite stressigt innan. Men när jag väl börjar är det så kul. Jag håller på med mina detaljer.... Inte för att imponera utan för att jag tycker det är så roligt att skapa en fin fest. Små, små detaljer som skapar en skön atmosfär. Sen är det ju gästerna som blir den viktigaste ingrediensen. Att dom bidrar med sig själva! Det gjorde dom och vi fick en trevlig eftermiddag och ett fint 1 års kalas att minnas och återberätta för Linn när hon blir äldre. Tack ni som var där! LOVE
Hallongräddtårta från Knut Jöns och mammas goda rosa macarons. Fest i goda vänners lag!

Vi fick plats många i vårt vardagsrum. Happy Birthday to you!
Nu är det påskvecka och jag konstaterar som varje år att jag gillar påsken. Gul, lättsam och matglad! Konstrunda i Skåne och många små smultronställen öppnar upp för säsongen. Jag hade planer på påskyoga hos Karin, Yogavita. Men vi åker till vänner i Ljunghusen så det får vänta till nästa månad när hon har yoga här i Båstad igen. Yogan har inte klivit in riktigt i mitt mammaliv men den är ÅH! så efterlängtad. Försöker tänka en del på min andning. Att dra ned andetaget i magen och andas genom näsan. Låta stressen försvinna på utandning och ny energi fylla kroppen på inandning. Sänka axlarna och spreta på tårna. Låta foten flyta ut på underlaget och skapa en stabil grund. Vardagsyoga!
Nu är det middag på gång. Idag lagar jag lax i ugn med citron och morots/palsternacksmos. 
Skriver nog mer innan påsk. Há en skön kväll fina ni!

Inga kommentarer: