fredag 13 april 2012

Så var det fredag igen....

Idag har vår lilla familj varit ute på turné. Först långt besök på banken för att skriva om lån och lite annat. Phuu..banken pratar på ett annat språk, räntesatser och amoteringar...dessutom var en försäkringsgubbe där också. Då blev det ännu mer tröttsamt! Men samtidigt skönt att även rensa och skapa ordning på administrativa bitar. Men på en bank skulle jag aldrig kunna jobba. Där krävs det en hel del Pitta i personligheten. Struktur och ordning, mål och driv. Inte så mycket uuupss...jag fick en idé (vata) vi kan väl måla om väggarna och skriva om vår affärsidé....fniss..."vata-folk" passar mer på reklambyrå eller i något kreativ yrke. Men tur att det finns utrymme för våra olikheter. Efter banken bar det av till Helsingborg och möte med revisorn. Men dit behövde inte jag och Linn följa med. Så efter sedvanlig lunch på Chateau Foret blev det liten runda på stan. Några chokladpraliner på Sofies choklad och min favorit olja till kroppen Karmameju´s Hope på butik Gemma.
Helt underbar kroppsolja med ylangylang, ros och sandelträ. Praktisk pumpflaska och oljan går lätt in i huden. Jag smörjer efter varje dusch. Enligt ayurveda förspråkas kroppsmassage med sesamolja inför varje dusch. Men har man mycket vata kan det vara skönt att smörja sig efter dusch. Jag älskar naturliga dofter och tycker det sätter extra piff på tillvaron med lite eteriska oljor i kroppsoljan. Men annars är sesamolja ett billigt och välgörande alternativ. Du kan även handla Karmameju på nätet hos Hildur eller Silverbricka.

Vi bodde i Helsingborg i över 10 år och ändå har det varit så lätt att släppa det. Det kändes bara skönt att styra kosan mot Bjäre och Båstad igen. Det är väl så när man tagit ett steg som är rätt. Jag fascineras mer och mer över den vackra naturen här. Ja, ja ska inte pladdra på om det igen. Men kom hit och upplev Bjäre i sommar om du inte gjort det. 
Jag är så glad att Yogavita erbjuder yoga hela sommaren lång. Astahangayoga på morgonen och Hatha eller Yin yoga på kvällen. Jag kommer nog mest yoga kvällstid för Hatha/yin passar mig bäst. Asthangayoga är också skönt och kul men jag behöver ta det lugnt och hitta min yogaform ordentligt innan jag utmanat mig i asthangan. Det är också mer lämpligt att välja hatha/yin när vata är dominant i personligheten. Det gäller att hitta den träning det som passar din personlighet. Så prova er fram! Jag saknar Maya´s organic yoga som öppnar upp för en ny dimension i yogavärlden. Hennes yoga handlar mycket om att släppa andetaget fritt och vara länge, länge i rörelserna. Hon fick mig att uppleva yoga på ett helt nytt sätt.  Kanske kommer hon och gästspelar här i sommar. Ska kolla med henne...Hon bor numera norrut.
Mmmmm nu är det fredagsmys som väntar. Det är vackert soldis över åsen när jag tittar ut. Fågelkvitter och luften andas att våren är här. 
Önskar dig en fin helg!


1 kommentar:

marie jm sa...

Så härligt att läsa här. Som vanligt!
Önskar skön helg!