torsdag 31 maj 2012

Hemma!

En vecka har gått! En underbar vecka som värmt ända in i själen. Mallis i mitt hjärta. Jag känner mig hemma där. Känner mig hemma vid medelhavet. I solen, värmen, salt hav, citroner, olivolja. Människor som hänger på café med en cortadas, cappucino eller ett glas cava. Pratar och gestikulerar eller bara chillar. Färgerna och ljuset gör mig lycklig. Allt känns enkelt! Nu har vi ju haft semester. Bor man där finns ju en vardag med arbete och annat som ska skötas. Men det är mer manana (kan inte gör krumiluren över n:t :)) över tillvaron. Det är många tankar och intryck vi tar med hem. Hur kan vi välja att leva för att få mer av detta? Vilka är möjligheterna att få mer Mallis i livet?
Vi har haft det så roligt och Linn har njutit. Lekt i sanden, doppat fötterna i havet, vinkat åt folk hon mött. Smakat goda oliver och sol mogna tomater.

Nu är vi hemma i ett ganska svalt Sverige. Jag behöver smälta allt vackert vi upplevt. Det blev sådan kontrast att komma hem till ett mulet och svalt Båstad. Men sommaren kommer säkert tillbaka. Svensk sommar är också fint....på ett annat sätt. Jag önskade få med något värdefullt av semestern, något att bygga vidare på. Det fick jag. Många idéer och inspiration. Tack Palma, tack solen och allra mest TACK
Björn och Linn för att ni finns i mitt liv. I love you!


Inga kommentarer: