fredag 1 juni 2012

Oj då!

Sitter här vid datorn och blickar ut över regn tunga moln. Oj, vad tröttsamt det här var. Sådan kontrast mot senaste veckans totala njutning. Jag har svårt att få till några aktiviteter här hemma idag. Det segar fram...lite telefonsamtal avklarade, tvättmaskinen igång, Linn sover och snart är det lunchdags. Jag vill  hålla kvar den där sköna semesterkänslan. Känner mig mest tråkig idag. Men alla känslor är ju tillåtna....Var bara inte beredd på ett så regnigt och blåsigt Skåne. Nog klagat!
Hur har ni det där ute? Vad gör ni en sådan här junidag? Påverkas din sinnesstämning av vädret?
Jag har i alla fall plockat in mer färg här hemma. I Palma vimlar det av vackra färgglada cafeér och barer. Färgglada kläder och kul konst. Vi har ett hem med ljusa, dova färger som mest går ton i ton. Jag gillar det också! Vitt är fräscht och skapar ett lugn som jag behöver/ har behövt. Men NU vill jag har mer färg på tillvaron. Så ett par tunna plädar fick följa med hem. Lila och cerise!


Vi flyttade runt lite annat här hemma och Vips fick vi färg på tillvaron. Undrar just varför den vita trenden blivit så stor här hemma i kalla, mörka norden. Vitt är ju yang i och för sig och svart yin....Vi lyser upp oss själva! Men nu är det tid att sätta färger på det upplysta tycker jag. Bjuda in sommaren.
Det blir inte roligare det här inlägget. En samla ihop oss dag och tid för reflektion. Jag har massor av andra tankar att dela med er. Men inte idag...en annan dag.
Hasta la vista
Varsågod att njuta lite sol!

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst påverkas man av vädret lite låg blir man. Men gillar den friska luften nu efter regnet ska också fixa lite hemma efter Ikea besök hua men ibland behövs det med. Kram lina