lördag 2 juni 2012

Pärans dag i Båstad och lite sol på det....

I morse haglade det här. Jättemycket!!! Det låg kvar på marken en stund och gav ju inte någon försommarkänsla direkt. Men vid lunch försvann molnen och solen kom fram. Vinden har varit kall men bara att se solen höjer humöret.
Här i Båstad på Mariatorget har det varit Pärans dag (för er som inte pratar skånska Pära= Potatis :)) Det var en trevlig tillställning med torget fullt utav delikatesser. Färskpotatis, Bjäre kyckling, Olivoljor, Parmesan, Surdegs bröd mm. Vi köpte varsin delikatess tallrik och bänkade oss med övriga besökare. Riktigt charmigt! Parmesan ost, algsalt, fransk surdegsbröd, eko lakrits och lammfärs fick följa med hem.

Pärans dag!

Bjäre delikatesser


Jag har vunnit!!!! Tror inte jag skrivit om det här på bloggen....Men för ett par veckor sedan fick jag ett samtal om att jag vunnit en regnkappa och stövlar i en tävling i tidningen Lantliv. Hurra! Jag blev så glad och är verkligen i behov av regnkappa och stövlar. Igår hämtade jag paketet och idag blev det tillfälle att inviga vinsten.
Så här glad är jag för vinsten -stövlar och regnkappa :)


Eftermiddagen har jag mest tillbringat i sängen med huvudvärk. Tror det är vädret som påverkar. Hur som helst är jag piggare nu. Så det fick bli ett par rader på bloggen. Nu är det snart dags för sängen igen. Men först en kopp pepparmynts te. Natti natti!


3 kommentarer:

Solgården sa...

Välkommen tillbaka till Svedala :)
Vilken härlig markand!och UNDERBAR regnjacka och stövlarna med för den delen! Förstår din glädje!
Vart kan man hitta dom någonstans?

Ha en mysig helg!
Kram/Sofia

Linn sa...

Jättefin jacka och fina stövlar. Ser ut att passa dig perfekt. GRATTIS! Visst är det kul att få vinna ibland. Jag har lyckats med två vinster på mindre än två veckor. En kokbok och ett halsband:-)

Erika Green sa...

bara instämmer ... så snygg du är i den glada regnkappan!!!

KRAM Erika