måndag 18 juni 2012

En alldeles för söt dag!

Måndag och en social dag med socker kant. Det vill säga= bonusar med respektive här på lunch och fika. Det blev ingefärsmarinerad kyckling med grillad zuccini/sparris och grönsaksfat med gurka, avocado, körsbärstomater och yoghurt/mynta dressing. Så långt funkade det fin, fint! Sen blev det hemmabakad "gulkaka". Trots att jag minskat rejält på sockermängden och bytt ut mot råsocker blev den ganska söt. Dessutom har vi just varit i hamnen och fikat (igen). Delade en chokladtårta med min man. Ljuvligt god! Men nu ångrar jag mig mest. Dessutom 2 koppar kaffe idag. Ja, det som är positiv är väl att kroppen så tydligt visar att det var lite väl mycket socker och koffein. Magen känn mest svullen och alldeles för mätt. Så nu ska jag dricka Pukkas Three fennel (fänkålste). Det hjälper matsmältningen.
Det fullkomligt öser ned regn. Det är ju nu det är sommar och tid att vara på stranden. Hmm..trist! Även om regn har positiva sidor. Men vi råder ju inte över vädret. Så lika bra att gilla läget.
Skriver mer en annan dag!
Ta hand om er i sommar regnet.

Inga kommentarer: