måndag 11 juni 2012

Min yogalängtan....

Det blir inte tid att yoga så mycket. Lusten är inte heller där riktigt. Men längtan...den finns där! Längtan efter ett långt härligt dynamic yoga pass. Där andningen är fri, där vi är länge i varje rörelse, så kroppen verkligen hinner släppa. Där värmen kommer inifrån, byggs upp för att mjuka upp varenda cell. Där fokus helt går till kroppen där på mattan. Till att känna varje fingertopp mot underlaget, spreta med tårna och låta ryggraden bli lång, lång. När varje rörelse (asanas) följs av nästa som pärlor på ett halsband och att följa, en efter en....tills kropp och själ är helt enat. Tills närvaron är total, till tonerna av Deva Premal & Mitens Gayatri Mantra. Att sedan sitta i lotusställning och avsluta med ett Namaste till mig själv, till livet. Det längtar jag efter. Då är jag hemma i mig själv.

Inga kommentarer: