fredag 27 juli 2012

Ännu mera sommar!

Jag njuter så! I varenda cell.... av värmen och den efterlängtade sommaren. Idag har vi haft en "slappedag". Björn och Linn var på sovpromenad. Jag övervägde en kort stund att hänga på för att röra lite på  mig. MEN valde solstolen och min bok istället. Det är just vad jag behöver just nu. Ledig tid utan några som helst krav. Satt i solen en timme, tog sedan en tur på byn och gjorde två rea fynd.
Det blev lunch hemma och framåt eftermiddagen var det dags för några timmar på stranden. Björn lekte med Linn i vattnet. Jag fick egen tid...igen...på en filt med min bok. Mmmm.....helt avslappnad. Det är ljuvligt i havet. Linn älskar att bada! Jag låg på stranden och tittade på min dotter och man när dom busade runt i vattnet. Wow! vilken total lycka och glädje att ha en familj. Det är snart , på dagen, 2 år sedan jag fick veta att jag väntade Linn. Vilken gåva!
Vi tog en sväng till stranden ikväll för att lyssna på skön brassemusik. Massor av barn, vuxna, ja alla åldrar som sitter på sanden, gräset, stolar eller bara dansar runt. Solen färgar himmeln alldeles rosa. Cava och rose i plastmuggar. Soft stämning och jag önskar det kunde vara sådana här kvällar hela sommaren. Men nu är nu och helt fantastiskt.




Liten ayurvedisk iakttagelse  - Solen och värmen balanserar Vata i oss. Vata är den doshan de flesta mår bra av att balansera oavsett konstitution eftersom vi har en tendens att öka på vatan för mycket med tex stress, dator, tv, höga ljud, sena kvällar, resor, oregelbundna ät och sovtider, för mycket kaffe och alkohol mm. Så passa på att njuta av värmen. Låt hela kroppen fyllas av solenergi. Att bada i havet är otroligt balanserande för kropp och själ. Jag älskar verkligen sommaren. Det är  mitt element. Lejon som jag är!
Nu är jag så där härligt trött som man blir efter en dag i solen. Hoppas ni har det underbart där ute i sommar Sverige. KRAM

Inga kommentarer: