fredag 6 juli 2012

Gäsp...idag var det sömnigt!

Det har varit en del vaket för Linn ett par nätter vilket känns av idag med grusiga ögon. Mycket händer i hennes värld och utveckling just nu. Det verkar hon sortera på nätterna. Det är efter sådana nätter jag googlar lite sömnmetoder och kommer alltid fram till samma sak - Jag tror på närhet och att allt har sin tid. Jag tror inte på att låta någon skrika sig till sömns. Det är inte vår väg! Hur som helst är det lite segt och jag vet också att Björn börjar sin semester idag och att jag kommer få lite mer avlastning här hemma ett par veckor. Det gör nog också att jag slappnar av lite extra och lite trötthet kommer fram. Det fick bli en kopp kaffe för att piggna till men det gjorde ingen större skillnad.
Koppen är gjord av Lena Alffram. Jag älskar hennes keramik!

Funderar lite på hur vi ska fira att semestern börjar idag?! After Work på Sand....njaa...känner nog inte energi för det. Kanske bara ett glas cava på soffan utanför huset. En skål oliver och lite god ost. Låta det bli en tidig kväll i säng och istället stiga upp imorgon bitti och ta årets första morgondopp. Det låter som en god idé! Vi får se vad dagen bjuder....
Jag vill hitta en liten mysig lokal. Det behöver inte vara stort men fräscht. Där vill jag skapa en Be Happy studio. Jag har massor av idéer och ayurveda coachingen pockar på. Vill ha ett fint ställe att ta emot klienter på. Jag tittar runt på innergårdarna och försöker tänka mig till något bra. Det brukar funka! Om det är lätt är det rätt, om det är rätt är det lätt. 
Det segar även här vid datorn idag, det verkar mest bli ett vardagsinlägg. Men det är ingen tråkig seghet utan mer en känsla av soft semester. Lust att sitta i soffan med en bok, lång fika med gott te, upptäcksfärd med bilen. 
Idag ska jag traska förbi Båstads söta bokhandel - Bjäre bokhandel och köpa boken Lyckan, kärleken och meningen med livet (eat, love, pray). Jag har boken på engelska men har aldrig orkat ta mig igenom den. Filmen såg jag när jag var gravid och gillade den. Men nu har 2 olika väninnor pratat om boken just denna veckan. Så nu ska jag köpa den på svenska. Det blir årets sommarbok för mig och fast att jag vet vad den handlar om känns det lite spännande att se vad den kommer tillföra. För något är det...det har jag på känn....

Nu har vi hunnit ha lunch. Quinoa, små rullar av kalkonskinka med philadelpiaost, basilika och persilja i ugn, spenatsallad med morötter och riven ingefära. Jag känner mig något piggare och nu ska vi ut med vagnen.
Trevlig Helg på er!

Inga kommentarer: