onsdag 4 juli 2012

Ljuvlig morgon!

I morse vaknade jag pigg och trodde klockan var mer än den var. Den visade tjugo över sju när vi klev upp, jag och Linn. Pappa är i Oslo och hjälper storebror att flytta. Med en klarblå himmel, sol och glatt humör tog vi vagnen och gick på morgonpromenad.
Åh! en perfekt sommarmorgon. När vi strosade förbi Hotell Sand satt folk ute och käkade frukost. Porslins klirr, kaffedoft och soft musik. Tankarna tog mig till ännu varmare breddgrader. Vi gick längst med havet mot Kattvik. Detta är min favorit promenad! Det är så vackert så det kan bara upplevas. Går inte att göra till sin rätt här på bloggen. Men ni vet......när dagen så sakta börjar vakna. Folk är ute med sina hundar, en del är på tidig joggingtur och andra är på väg för morgondoppet. Havet ligger spegelblankt, någon klipper gräset längre bort och det ligger någon slags härlig förväntan i luften. Ett löfte om en skön sommardag!
Folk hälsade glatt när vi möttes. Semesterlugnet börjar infinna sig. Vi stannar och tittar på små vattenfall, hälsar på kossorna och lyssnar på fåglarnas kvittrande. Luften är fylld av prana och livet är vackert. Det är en glädje att kunna ge allt detta underbara till sin dotter. Naturen är den största kraftkälla vi har.
Skansens kallbadhus med spegelblankt hav runt sig.

Vackert!

Kossorna strövar fritt längst vår promenad och verkar gilla havsutsikten.
Kära väninnorna Louise och Mi med valp och barn är på ingående. Det blir en dag på stranden, med fikakorg och prat. Längesedan vi sågs! Lousie är silversmed och gör vackra, enkla personliga smycken. Jag har en hel del hon skapat och som är mina favoriter att bära. Hälsa från mig om du skulle få  för dig att köpa något av henne. Jag är mycket nyfiken på att få höra om hennes resa till Bali. Ett resmål som lockar mig!
Mi är yoga, inspiration, hälsa, livsnjutare...ja helt enkelt Mi. Så jag ser fram emot att släppa loss i kreativa samtal. En skön semesterkänsla börjar allt mer att leta sig in i tillvaron. På måndag börjar min älskling sin semester. Så skönt för honom! Jag vet att han längtar efter ledig tid med Linn och förhoppningsvis sin fru också ;).
Önskar er en solig dag!
Till alla som heter Ulrika säger jag GRATTIS på namnsdagen. :)



Inga kommentarer: