söndag 19 augusti 2012

Det närmar sig!

Det har varit varma sköna dagar med mycket besök. Häromkvällen spontan kvällsmat med Mi, Maya och Ida-Lina (ca 8 mån). Härligt påfyllande möte som fick mig att landa ännu mer i mig själv.
Dagen efter ringde en annan vän och ville komma förbi med sin lille kille som är jämngammal med Linn. Jättekul! Björn var i Stockholm ett par dagar så det passade bra med besök.
I helgen har vi haft besök av kära vännerna från Ljunghusen. Leia och Tilde är 8 och 10 så dom har pysslat med Linn som stor trivs med barnbesök. Solen och värme gör allt så mycket enklare. Mer spontant.
Mys på Sand!
Nu är det söndag kväll och jag sitter här och samlar ihop mig inför veckan. En vecka kvar tills vi åker till Palma. Vi åker nästa måndag och det är en del att fixa denna veckan. Men jag ska försöka göra det så enkelt som möjligt. Inte pack med för mycket onödigt. Bara favoritplaggen! Vi har ju tvättmaskin i lägenheten. En hel del böcker ska med, Yoga med Malin (berghagen), Växa inte lyda,  Råsmart familj. Men vi skickar ned en låda med jobbgrejer så där får böckerna hänga med och yogamattan. Det ska bli så spännande. Ett litet äventyr för lilla familjen. Jag vill verkligen göra resan till något betydelsefullt. Välkomna yogan i mitt liv igen. Hitta tillbaka eller fram till något jag saknat för ännu mer balans i livet. Jag tror det är viktigt att stanna upp och stämma av med sig själv och sin partner emellanåt. Så man styr mot samma håll. Att man vet vart den andre vill och kan uttrycka vad man själv vill. Hur man vill ha det i sin familj, värderingar och mål. Jag gillar tanken att vi skapar vår egen verklighet. Känner stark att det är så. Samtidigt som jag är ödmjuk inför att det händer saker vi aldrig kunnat tro och helst vill slippa. Sjukdomar, skilsmässor och annat. Men även då känns det mer POWER att se helheten. Att allt på något plan har en mening som vi kanske inte förstår då. Men som på något sätt öppnar hjärtan och läker, ger kärlek till världen.
Vi trivs i Båstad! Det är en underbar liten by som jag tror är på väg att förändras på något sätt. Många butiksägare pratar om att sommaren varit lugnare än den brukat. Mindre turister! Tennisveckorna var inte riktigt så välbesökta som dom brukar. Allt har sin tid och det är väl bara ännu ett bevis på att följa med och tro på att saker bara blir bättre och bättre. Denna bygd har så oändligt mycket mer än tennis att bjuda. En underbart vacker natur och ett lugn som är så värdefullt. När jag nu går och handlar på ICA Gamlegården är det betydligt färre bilar på Köpmansgatan. Det finns något här. Som jag inte riktigt kan sätta fingret på ännu. Det är ingen slump att vi "hamnade" just i Båstad. Det vet jag! Jag ser fram emot att utveckla Be Happy här i byn.
Gäsp! Har varit sena kvällar och nu är det snart läggdags.
Jag önskar dig en bra start på veckan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bor du i Båstad? Där är ju så vackert! Skulle jag också kunna tänka mig att bo....
Har mailat dig.
//Anna