torsdag 9 augusti 2012

I can feel it in my body.....

Ibland känns det som att jag stampar på ett och samma ställe. Det händer intet nytt under solen. Dagarna ser ganska lika ut. Allt är bra, fint och tryggt. Jag tänker att OJ vad längesen jag yogade. OJ vad längesen jag träffade mina väninnor. OJ vad längesen jag gick någon kurs. Men så plötsligt känner jag något därinne i hjärtat, i kroppen, i själen. En pirrande känsla.... Det händer ju MASSOR där i vardagen. I familjen och dom nära relationerna. Hade ett samtal men en nära vän idag och som vanligt speglar vi varandra och kommer fram till de mest briljanta förklaringarna på livets gåtor. Skämt åsido! men vi drar slutsatser om vart vi står och vart vi är på väg. Skönt att ventilera utan att behöva förklara varje detalj och tanke. Bara vara i känslan och samtalets flöde. Jag hörde mig själv säga så kloka saker till henne om mitt eget liv. Saker jag tänkt men sådär i dagsljus gav mig nya AHA upplevelser. Jag skrev i ett inlägg för ett par dagar sedan om nystart och det är så det känns. Jag vill inte längre förminska eller hålla tillbaka något som är jag. Vill ta emot det vackra livet har att ge. Vissa saker kan smärta i förändringen men mest känns det spännande och faktiskt självklart.
Vi har haft en ovanligt trevlig eftermiddag med besök i Halmstad hos Björns kusin med familj från Hong Kong. Dom har sommarhus där. Det var första gången jag jag träffade kusinen (mamman har jag träffat en gång tidigare) Det blev en konversation på engelska och det flöt på bra direkt. Så härligt att möta nya människor som det klickar med. Linn hade superkul med deras två pojkar 4 och 6 år gamla. Ett påfyllande möte. Det kan behövas för vi har ny kvällsrutin med vår lilla Vädursdotter. Ingen amning och jag kan berätta att det inte är populärt. Men jag går på min känsla, på vårt eget lilla sätt. Inga metoder. Bara ett så milt avslut som möjligt. Men det känns i mamma hjärtat när hon är ledsen. Men det är väl bara början i landet föräldrar. Ibland är ju den största kärleken att säga NEJ. Just i detta fall vill jag extra mycket tro på det.
Godnatt och kram!

Inga kommentarer: