fredag 10 augusti 2012

På väg!

Idag är jag och Linn på utflykt. Till Helsingborg där vi ska träffa min vän Zandra, hennes Ester och bebben i magen. Åkte i god tid ( för ovanlighetens skull) så Linn kunde sova i bilen. Men hon somnade inte förrän vi kommit fram, så nu sitter jag på en parkering vid havet på Råå. Höll på att kissa på mig så det fick bli besök i buskarna :)
Någon frågade mig om det känns som att komma hem när vi kommer till Helsingborg? Ja, jo det gör det. Värnamo är inte hem för mig. Men här i Skåne och hbg är det hemma på något sätt. Här har vi skapat vår familj och har så många fina minnen. Men hemma är väl egentligen allra mest där jag, Björn och Linn är. Min bas och det viktigaste i livet. Snart kommer lägenheten i santa catalina på Mallis vara vårt hem i en månad. Ser fram emot att gå till saluhallen och handla frukt och grönt. Lite blommor och så lite tillfällig personlig touch på vårt "Palma hem".
Mmmmm... Blickar ut över sundet. Så vackert och lugnt. Så många gånger jag blickat ut här mot Danmark. Så många känslor och sinnes stämningar som färgat min syn. Drömmar, förhoppningar! Tittar på min sovande flicka där i bilstolen. Det är tyst och hennes andetag så lugna och sövande. Livet är allt en resa! Vi är hela tiden på väg! Jag är så glad att jag hittat ett inre lugn som bär mig. Det finns alltid där om jag bara ger mig tid för en stunds
stillhet och några djupa andetag. Ahh!
Nu ska jag köra in mot stan igen och mot Bibblan. Kram!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läser med glädje dina inlägg och tar med mig några ord på min resa! Kram lina

Ulrika Forsell sa...

Åh! Tack Lina och kram på dig

Anonym sa...

Jag håller med Lina, så bra du skriver.
Jag mailar dig inom det snaraste, är just nu på semester i Ystad.
Kram anna

Anonym sa...

Även jag instämmer i att du skriver väldigt bra!
Önskar dig en härlig sensommar och Palmavistelse med din fina familj! /Charlotte

Erika Green sa...

Men - du var ju vid vår strand !!!

Den är som en kyrka för mig, jag brukar vandra till Rydebäck och tillbaks, och lyssna på livet.

Ja du skriver fint, stor kram Erika