torsdag 16 maj 2013

Vilodag

Sol, värme....äntligen.
Huvudvärk, seg och låg. 
Jag är inne i nånting just nu. Något jag lämnar för att nytt ska komma. Jag tillåter det att vara så. Utan djupare analys. Livet pågår i alla våra " up's and down's" en ödmjukhet inför det tycker jag är på sin plats i detta ofta högt presterande samhälle. 
Det skrivs en hel del om att det genom våra sociala medier så lätt skapas en fasad av fejkad lycka. Kanske, kanske inte. Det är ju upp till var och en att skriva och läsa vad den vill.
Som jag skrev i förra inlägget går ju fokus dit uppmärksamheten går. 
Genom att lyfta fram det som är bra.... Skapar vi då ett bättre liv? Tål att fundera på. Det jag däremot är övertygad om är att vi inte kan ljuga inför oss själva. Det är som det är och vi är där vi är. Genom att acceptera detta frigör vi energi och släpper oro och prestige. Då hittar vi lättare fram till vårt sanna jag.
Finns det perfekta? Vad! I så fall är perfekt? Jag har lagt ned och släppt mycket i den där kampen. Allt ÄR och det är "good enough". Däremot tar jag för mig av det goda i livet. Tar emot möjligheter och väljer oftast glädje.
Det innebär inte att sega dagar kommer...som idag när Björn har fått ha med Linn på jobbet så att jag kan vila. Så är livet ibland. Konsten för mig har varit att tillåta det vara så. I många år VÄGRADE jag ta huvudvärkstablett för att jag skulle minsann  inte motarbeta. Kanske var det just det jag gjorde. I min envishet i att göra saker på mitt sätt med mina förutfattade meningar. Jag vet inte. Men idag är det helt ok i min värld att hjälpa till i vardagen genom att ta en tablett vid enstaka tillfällen.
Det finns en hel del i bagaget att rensa. Så jag andas och släpper. Inhale, exhale....och vilar i att allt är precis som det ska vara.




Inga kommentarer: