lördag 18 maj 2013

Iakttagelser från stranden...

Du ljuva sommartid...
Så enkelt! Llnne, jeans shorts, flip flop och solbrillor i håret. Solhatt till Linn och sandaler under vagnen. Hink, spade och 5 min till stranden.
Om det varit så här 7 mån om året.... hade Palma lockat ändå? Jag tror det! För dom solmogna tomaterna, dofterna, cortadon, Medelhavet och hundra andra orsaker. 
Men det är oviktigt. Här är här och nu är nu. Lovely!
Här på stranden råder ett stilla lugn. Folk ligger avslappnade på sina filtar. Det är gott om plats men visst märks det att sommar gästerna börjat hitta hit.
Linn och Björn är iväg för att leta krabbor. Lyckan för  en 2 åring på upptäcktsfärd. Jag ser dom ute på piren. Jag njuter lite extra för veckan har varit tuff med huvudvärk. Jag lyckades bli av med den genom att helt gå in i smärtan och ta reda på vad den ville säga. Skriver kanske mer om det vid annat tillfälle. Det var en ny och intressant upplevelse.
Min man konstaterade just att jag inte är en riktig prinsessa för jag kände inte att jag satt på en spade. :)) Nä! Det vet jag väl log jag tillbaka. Nu råkar jag gilla livets goda, väljer gärna det bekväma. Tackar inte nej till chokladpraliner och ett glas bubbel. Men någon prinsessa är jag inte. Fast känner just i skrivande stund att det beror ju på vilken värdering jag lägger i ordet. Så vi lämnar det ämnet för fortsatta samtal.
Jag tror snart att Linn kommer vilja " söpa en liten glass". Mmm..  En liten går väl an i värmen. Men det där sockret försöker vi minimera. Men heller inte vara fanatiska. Ordet lagom har sina poänger.
Nu kommer min lilla älskade familj gående på stranden. Så nu byter jag fokus från blogg till real life.
Puss på er och ha en fin pingst.

Inga kommentarer: