söndag 19 maj 2013

Röjer i sommarregn!

Vilken dag det blev igår. Säkert 27 grader och sol i större delen av vårt avlånga land. Vi hade vår första grillkväll.
Majskyckling
Ugnsrostade tomater med parmesan och timjan
Avocadosallad med mango
Majskolvar 
Hallomi & zuccini
Sambalsmör & örtsmör

Helt underbart att kunna sitta ute och slippa frysa. Försmak på Palma! Då är det så varmt hela sommarmånaderna. Det kommer ta sin tid att vänja sig vid värmen. Vi har AC i blivande hemmet och det är ju tur. Känns som ganska angenäma problem även om jag säkert kommer sucka en del när det är som hetast.
Idag regnar det och det passade oss bra. Vi röjer för kommande flytten. Packar lådor som ska till Palma och lådor som ska vara kvar i förrådet vi hyr här på Bjäre. Känns bra att vara igång. Lite märkligt känns det allt att packa för en utlands flytt. Vill inte ta med för mycket och ändå en del så det blir vårt hem. Det är bra att packa lite då och då. Så mognar vi i processen allt mer. Blir en del logistik att få till med städning av lägenhet, flytt av alla möbler och samtidigt vara på resande fot. Men det är sommar och vänner har vi..... så det ordnar sig.
Kommande veckan blir spännande för mig. Jag har STEG 2 i min pågående kurs "Kommunikativt ledarskap med personlig utveckling". Kursen motsvarar inget annat jag gått. Det absolut bästa jag gjort gällande personlig utveckling men också för mitt yrkesliv. Det blir intensiva dagar så därför blir det inget bloggande.
Önskar er en fin vecka och så skriver jag igen efter veckan som gått.

Kram!


Inga kommentarer: