lördag 25 maj 2013

Vilken vecka!

Jag har haft en helt suverän vecka på Kornheddinge kvarn. Bästa kursen någonsin, underbara människor och alldeles ljuvlig mat i fantastisk miljö. Det blev många superlativ men ibland är dom på sin plats. Kursens innehåll är omöjligt att dela. En upplevelse som bara är min. Är tacksam att jag tagit detta steg :)

Nu är det lördag kväll, jag sitter vid min dator och blickar ut över en grönskande hallandsås. Om 2 månader blickar jag ut över medelhavet. Lite svårt att ta in. Hur kommer det kännas? Förmodligen nytt och väldigt bra. Tidigare i mitt liv skulle steget att flytta utomlands kännas otryggt. Jag ler lite när jag inser hur mycket som hänt med mig. Att jag släppt så många rädslor och föreställningar. Rädsla för vad? Att leva! Så tror jag det är för väldigt många människor. Vi gömmer oss bakom begränsningar och rädslor, skuld, måsten. offerkoftor mm när allt vi i själva verket gör är att fly från oss själva och livet. Livet är här! Det är vårt och till för att levas. 
När känner du att du lever? När blommar du? När skrattat du? När är du som lyckligast?
Bara att begrunda dessa frågor kan få dig in i helt nya tankebanor. Prova! Dela gärna dina tankar här under kommentarer.

I helgen hoppas jag att min nya hemsida blir klar. Det är bra att det faktiskt tagit den tid det gjort. Det känns verkligen som att det är i Palma mitt företag ska utvecklas. Jag ser fram emot att få sitta på terassen och skriva. Att dela med mig här på bloggen om vårt liv på Mallis. Det blir också spännande att coacha via Skype och telefon. Mmmm....Vet att flera andra bitar kommer ingå i mitt företag. Ser så fram emot det. Ett helt nytt steg i livet på många plan. 

Idag har vi varit i Ängelholms hembygdspark och tittat på djur, käkat glass och gått i Pytteskogen. Linn var mest förtjust i gungorna och hönorna. Särskilt hönan nedan :)) kolla fötterna....


Kram på er!

Inga kommentarer: