tisdag 25 juni 2013

Jag längtar.....

Idag har jag extra mycket Mallorca längtan. Det närmar sig och snart, snart andas jag in medelhavsluften och får möta doften av Palma. Denna gång när vi kliver ut från flygplatsen i sommarhettan och tar en taxi till Palma är det för att möta vårt blivande hem. Blir alldeles pirrig vid tanken. Vår dotter är väldigt verbal och förståndig så jag är nyfiken på alla hennes frågor. Lilla familjen på äventyr!


Jag ser så fram emot att dricka cortado hos Gunilla på El Peritto. Svenskägt café i Santa Catalina med supergott kaffe, svenska chokladbollar och fräsch mat. Där kommer jag säkert sitta många timmar och skriva.



Yogan har jag varit ifrån länge nu men jag längtar efter att kliva in på Earth Yoga och få träna med fantastiskt duktiga lärare. Det är som att hela min kropp börja tona in på att vi snart är i Palma. Nu vill jag yoga igen!!! Känna det där sköna välbefinnandet som bara ett bra yogapass kan ge. Tänk att det ska bli min yogastudio! :) Whiii!


Annat jag längtar efter är den enkla maten. Det blir enkelt att äta när det är varmt. Sallad, en bit ost, oliver, frukt, grönsaker. Jag är faktiskt för första gången på länge inne på att göra en Detox när vi kommit i ordning. Det var Sanna Ehdins blogg som inspirerade mig igår samt ett behov av att rensa kroppen. Jag kommer skriva mer om det när jag påbörjar den. Bilden nedan hör inte hemma under kategorin detox men väl under livsnjutning (jag hoppar dock över skinkan;))


Salta bad och att slappa på stranden ser jag också fram emot. Även om jag inte tror att det är vad vi kommer göra mest när vi bor där året runt. Men säkert helgutflyker och till en början är vi faktiskt i stort behov av semester så då blir det beachen. Nedan badar jag i Cala Deia som är min mans favorit ställe och jag gillar det också. Där finns en underbar fiskerestaurang en trappa upp från stranden.


Andra favoriter är Soller som ligger i en dal mellan bergen på Mallorcas västkust. Den omges av apelsin och citronlundar. Det går bussar från Palma eller så tar man bilen ca 2,5 mil. Dit åker jag gärna för att bara strosa omkring eller sitta på det söta torget och smutta på något kallt. Åker du dit så missa inte den lokala glassen. Kokosglassen är ljuvlig....


Nu är det sent och jag har suttit upp vid datorn alldeles för länge ikväll igen. Det blev ett inlägg för att drömma mig bort eller ja just det hem är det ju. :) För att påminna mig om vad som faktiskt väntar oss. Får nästan nypa mig i armen!
Imorgon väntar vi besök av mina systrar och kusinerna Leo och Hugo. Nu dags att hoppa i säng.

Buenas Noches

1 kommentar:

marie jm sa...

Så härligt!! och så spännande!! Och så glad för er skull att få uppleva detta!! Kram!!