torsdag 12 september 2013

Alla dessa färger!

Jag älskar färgerna här! Det är något magiskt med ljuset på ön oavsett väder. Det har varit några dagar med regn och mulet. Men det skiftar snabbt och nästa stund är det strålande sol igen. Igår var första dagen jag frös en aning. Efter ett härligt yoga pass på Earth Yoga där vi jobbade upp ordentligt med värme var jag så totalt avslappnad i kroppen efteråt att jag ville ha kofta på när jag gick från studion. Det hade mulnat igen under yogan och senare kom ett riktigt skyfall. Jag gick förbi ZIVA för en smoothie men den var väldigt kall så jag kände mig än mer frusen. Vi skulle träffa vänner på Platja de Palma och jag slängde på ett par byxor innan vi åkte (andra gången sen vi kom hit :) Platja de Palma var inte mitt "place" och fullt av turister. Men stranden var fin så den fotade jag. Vi var bara där någon timme för sen kom regnet och vi åkte hem. Det blev middag inomhus med tända ljus vilket också var mysigt. Lite höstkänslor! 


Men idag är solen tillbaka. Jag tog Linn i vagnen och gick in till Catalina. Hittade en mysig butik på vägen och köpte nya linnen som blir perfekta till yogan. Upptäckte att jag hade lite dåligt med yogakläder nu när jag kommit igång igen. Dessutom tycker jag det är kul att känna mig fin och bekväm när jag yogar. Enbart för min egen skull! Inom yogan talar man om  Shaucha - renhet: att man ska vara ren när man yogar. Det kan man ju tolka som man vill men jag föredrar att vara ganska nyduschad eller åtminstone tvättat av fötterna före, inte ha massor av smink,  smörja in kroppen och fötterna, undvika att äta någon tung måltid före mitt pass. Så att ha mjuka, enkla, vackra kläder att göra yogan i förhöjer den där renhetskänslan för mig. Även att komma dit i lugn och ro utan massor av stress i sinnet. 
Det låter kanske mycket att hålla reda på bara för att yoga. Som att det blir krångligt....Men allt det där är en så naturlig följd när vi börjar med yoga. Då blir jag än mer närvarande i kroppen och vill vårda den på bästa sätt och ge den bra med näring. 

Sköna kläder....

Passet igår hade fokus på "open your heart and let go of fear". Jag är glad att jag börjat med yogan igen och Katja är såååå duktig på att undervisa. Korrigerar mycket och då känns en ställning plötsligt helt ny. En duktig, ödmjuk lärare är verkligen a och o för en bra yogaupplevelse. 

Björn mötte upp oss för lunch och idag blev det Bunker´s (ligger precis bredvid Duke´s och påminner om varann´). Pumpasoppa, risotto med musslor, mandelglass och chokladsås (mer sås än glass gissa om 2 chokladtokiga tjejer var glada). Tur att jag åt denna måltid några timmar innan Yin yogan ikväll.




Färgstark lunch!

Jag tog bussen hem för att jobba medan Linn och Björn är kvar i stan. Blogg och så fortsätta med strukturen för min bok. Det känns pirrigt och ganska långt borta tills jag har en bok i min hand. Vem vet det kanske bara blir en skrivande process. Det är oviktigt! Det viktiga är att jag kommer igång.... för varje resa börjar ju med ett steg. Att skriva är en resa jag redan påbörjat och det gjorde jag för längesedan. Det har alltid legat mig varmt om hjärtat. 

To be what we are, and to become what we are capable of becoming, is the only end of life. 
( Robert Louis Stevenson)

Inga kommentarer: