fredag 18 oktober 2013

När saker klarnar allt mer....

Idag var jag på min andra behandling hos fantastiska Gudrun här i Palma. Hon ger akupunktur/healing och kan sätta fingret på vad som behövs balanseras på ett mycket subtilt men kraftfullt sätt. Jag var ganska stressad när jag kom dit. Förmiddagen hade varit "gnällig" här hemma med Linn och jag fick inget flyt på saker. Björn hade mycket på jobbet och vi åkte iväg tillsammans då han skulle till Catalina och hämta paket. Dom "droppade" av mig bortåt Plaza Espana där Gudrun har sin nya lokal. Jag kom dit lite med andan i halsen men så fort jag kom in och mötte henne, den lugna musiken och dofterna av örter landade jag. Efter den sköna behandlingen var det med betydligt lugnare steg och mer närvaro jag mötte Palma igen. Jag strosade genom gamla stan och tog sen en något sen lunch på Cappuccino.
Det var som att jag fått ännu en pusselbit på plats efter dagens behandling. Jag förstår ännu mer varför jag valt att bo på Mallorca. Det är en inre resa och jag har för första gången i hela mitt liv allt jag kan önska mig. Att fortsätta skapa mitt liv från den platsen känns som en gåva.



Det var skönt med några timmar för mig själv och låta lugnet få vara ifred en stund. Köpte med blommor hem och var på en hälsokostbutik i gamla stan som har mycket bra utbud. Behövde ny kokosolja (ett måste i vårt hem. Tar 1 msk varje morgon, använder till matlagning och ibland när jag bakar, också utmärkt till torr hud och när jag någon gång får eksem på fingrarna. Verkar kylande på huden och är bästa massageoljan). Det blev ett par påsar bovete också som jag blötlägger över natten och sedan sköljer och äter på morgonen med hallon och mandelmjölk. Har jag sagt att vädret är ljuvligt här :)) Det hade jag visst....Oktober har nog varit skönaste månaden hittills.
Björn och Linn mötte upp mig med bilen och sen var det handling inför helgen och kommande gäster.
Nu borde jag sova men drack en Cortado lite för sent idag. Att jag inte lär mig....men det var ju så mysigt att avsluta min sena lunch med en kaffe....Dessutom är det en stor fullmåne som lyser över Medelhavet och ibland får jag svårt att sova då. Ja, ja...Jag kan sova till halv åtta imorgon så det är lugnt. Tänker på Helén och Malin som åker från Helsingborg till Kastrup om 3 timmar. Gäsp! Men tjejer jag lovar att ta väl hand om er när vi ses om bara några timmar.
Boenos noches

Inga kommentarer: