tisdag 31 december 2013

Tacksamhet!

Det är med värme och tacksamhet jag välkomnar 2014 in i vårt liv. Jag tackar för allt 2013 har gett i form av förändringar, utmaningar och möjlighet att leva än mer i sanning.
Det är med lätthet jag kliver in i det nya. Så många år jag eldat upp lappar med sådant jag vill lämna bakom mig på nyårsafton. Gjort en ceremoni för att lämna det gamla och välkomna det nya. Det känns inte lika viktigt längre. Nu pågår den där processen ständigt med att lämna det jag inte vill ha eller behöver. Jag laddar inte med att låta det vara kvar för att sista dagen på året lämna det bakom mig. Jag släpper det allt eftersom hela tiden.....

Denna nyårsafton känner jag mig bara lugn och tillfreds. Visst ger det nya oskrivna året lust att sätta igång med nya bra vanor. Energin med ett helt nytt år ger en kick och kraft att sätta igång.
Jag har inga löften men jag väljer att göra mer av det jag mår bra av och mindre av sådant som inte gagnar det största och bästa av mig.
Mer yoga, ännu renare mat, promenader, natur, lek, skratt och massor av kreativitet. Vänskap och nya företagsmöjligheter. Detta blir året jag inte backar en endaste millimeter. När mitt inre ljus får lysa exakt så mycket det vill. Utan att förminska eller jämföra mig med någon/något annat. I trygghet och visshet om att jag är värdefull för världen på mitt alldeles egna sätt. Exakt som DU gör och vi alla.

Lev ditt liv på det sätt du önskar.... Sjung dina egna toner och måla din egen tavla. Låt din inre visdom bära de allra vackraste svaren och ge dig styrkan att gå framåt med stolthet. 
Livet är en gåva och du får vara exakt så glad du vill vara. Vad kan vara en bättre ambition i det nya året än att ge dig frihet att leva ditt alldeles egna och unika liv
När vi gör det blir gemenskapen och glädjen tillsammans med andra ännu större. Håll inte tillbaka dig själv längre. Livet bara väntar på att få levas i glädje varenda dag.

Med dessa rader önskar jag dig ett Gott nytt år, Happy new year, Feliz año nuevo.
Varma kramar till er och TACK för detta året.
Ulrika



Inga kommentarer: