torsdag 20 februari 2014

Det var ju också en utmaning....

Jag vaknade i natt med torrhosta och har ju varit lite små förkyld ett par dagar. När jag sedan steg upp så var jag väldigt hes. Men mår bra i övrigt! Jag hade ju tid för att göra mina naglar och det ville jag ju inte missa. Det blev ett par trevliga och pratiga timmar hos Annika som just utbildar sig till nagelteknolog. Nu har jag fina, långa naglar vilket känns ovant men kul. Låter så härligt när dom slår mot tangenterna på datorn. Lite den där känslan när man som liten tyckte det var kul med skor som "klackade". Vet ni vad jag menar då?

Men den pratiga förmiddagen var inte bra för min röst.
Nu har jag knappt någon röst alls och ont i halsen. Alla tips jag googlar på innefattar "vila rösten och var tyst" men hur då??? Jag älskar ju att prata :) Skämt åsido är det inte alls kul för det gör så ont när jag försöker få fram något.
Jag dricker honungsvatten med citron och ingefära, kokar vatten och droppar i sancho droppar, käkar mörk choklad (har jag läst är bra mot hosta). Gurglat mig med whisky men Björn fattade inte varför jag spottade ut den. Ehhh..whisky är inte min grej.
Nu är Björn och Linn på kyrkis så jag kan vila rösten ett tag i alla fall. Hoppas det släpper och inte blir långvarigt. Jag har massor jag måste säga!
Ja, jag kan ju blogga i varje fall...Vi har haft en sådan där härlig vårdag här med sol och varmt. Det märks överallt att vi går mot ljusare tider. Det städas i parker, träd och palmer klipps. Kläderna börjar fyllas med ljusa färgglada plagg. Om bara ett par månader så invaderas vår ö av alla turister: Det är spännande att vara med om växlingarna...särskilt så här första året här.

Nu kära vänner ska jag vila en stund med filt och någon skön musik. Kurera mig och imorgon är det fredag igen.

Kram!

Inga kommentarer: