fredag 14 mars 2014

Det ska vi fira!

Igår fick jag veta att jag fått det där reklamfilmsuppdraget jag var på casting för. Jag blev både överraskad och glad. Efter en stund ringde telefonen igen och då hade förutsättningarna kastats om igen så nu blir det förmodligen en annan som "rollen" går till. Jag ler lite över denna "nya" branschen jag klivit in i. Där snabbar ryck och förändringar hör till vardagen. Så är ju hela livet egentligen.... spelreglerna ändras hela tiden och beroende på hur balanserade vi är just då, klarar vi dom där kasten olika bra. Utbildningen jag går i  "Kommunikativt ledarskap" handlar mycket om att vara i oss själva och aldrig ta något personligt. Om att vara i min kraft och ta helt ansvar för mig. Inte dom andra....utan för mig. Jag förundras ständigt även hur enkelt livet blir när jag har den grundinställningen.
Hur som helst får jag veta senare idag hur det blir med reklamfilmsrollen. Jag ska in och träffa "the director"  i eftermiddag och så bestämmer dom sig efter det. Jag tycker mest det känns roligt och tar det för var det är.... men klart jag vill ha rollen. Vore ju superkul! och hur som helst har jag fått in en fot. Glad för det! Återkommer med hur det går....Spännande tider.....

Linn blev förkyld igår kväll och har varit febrig i natt så hon är hemma från förskolan. Nu är hon ganska pigg igen. Sätter inte in febernedsättande (om jag inte verkligen skulle behöva) på henne och har märkt att hon tillfrisknar snabbare då. Febern bränner bort baskeluskerna och infektionen läker ut.
Det var inte så jag hade planerat denna dagen men som sagt, livet och föränderligheten var det ju. Då tänker vi om och stannar hemma. Leker, kollar lite på film, fikar och myser.

Jag tycker detta har varit en väldigt intressant och givande vecka. Med massor av insikter och en del beslut tagna. Nya steg i helt rätt riktning.
"Be proud of who you are" står det på min yogitepåse jag just nu dricker. JA! det är jag och just det ska jag fira. Så jag inbjuder alla bloggläsare att göra detsamma.
Vi tar en fredagsskål i te, vatten, cava, vin eller med vad du nu skålar i. (för mig blir det lite cava senare). Var stolt för den du är!!!!!! Du är den viktigaste personen i ditt liv. Tänk på det.

Hasta pronto!
Bild från ett jobb jag gjorde för Rosenlynck och deras höstkollektion 2013.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Härligt! och lycka till med "det som dyker upp"

Anonym sa...

Min gamla spansklärare Denise´s fina stickade tröjor. Lycka till med dina nya utmaningar./M