söndag 5 oktober 2008

Hösten är här!

Har ni också märkt att hösten är här! Igår hade vi en underbar dag med kallt och sol. Idag har regnet fullkomligt öst ned och det har blåst en hel del. Men framåt eftermiddagen så sprack det upp och ikväll var det riktigt fint.

Jag har varit på långpromenad med min man. Så vackert ute! Löven börjar skifta och det är en hög och klar luft. Det är häftigt med årstiderna! Att se dom växla och tillåta sig att följa med. Njuta av vad varje årstid har att ge! Själv är jag inte så förtjust i att frysa och här i Skåne blåser det en hel del, så fast att det inte är så kallt så kan det kännas så. Men när jag väl acceptera att nu är hösten här! Då känns det bättre. Det är bara att plocka fram vantar och långkalsonger...min man skrattar åt mig när jag "bylsar" på mig alla mina kläder. Men när jag är varm känner jag mig så mycket mer tillfreds. Då är det härligt när vindarna viner.
När jag promenerar blir jag oftast kreativ i mina tankar. Jag fylls av skaparlust! Vill baka härliga pajer, goda soppor och annat att värma mig med. Alla härliga teer som jag har på Be Happy smakar extra bra i höstkylan. Att komma in i värmen, tända lite ljus, en rökelse och värma en god kopp te...krypa upp i soffan med en god bok och bara NJUTA. Det är livskvalité!

Så ut och gå! Njut av alla färgerna i naturen som är nu...Ta varma bad! Drick värmande teer och tillåt dig växla ned för att möta en något mörkare årstid.



Inom ayurvedan tas stor hänsyn till årstider både vad gäller mat och rutiner. Jag kommer skriva mer om det här på bloggen framöver.

Nu är det dags för soffan och tekoppen!

2 kommentarer:

Brunkullan sa...

Underbart med höst tycker jag! Hör nog till en av de få som inte blir deprimerad då:)
Vackra färger, klar luft och det lackar mot jul!

Ha en underbar kväll
Susanne

BRUNKULLANs TEA MAKER sa...

Hallå!
Tack för att du hälsat på mig och lämnat positiva kommentarer. Du har själv en otroligt fin webshop måste jag säga! Självklart kan du bli återförsäljare, det vore en ära. Gå in på www.brunkullan.com
så hittar du telefonnummer. Tittar just nu på en webshoplösning. Är du nöjd med din Jetshop. Ungefär kostnad? Hälsninagr Fia