söndag 13 april 2014

Trägen vinner!!!

Bara en färgglad bild för inspiration. Det stora blocket är mitt och det lilla Linns. Vi köpte dom i Esporles igår. Jag tycker det är så vackert med trollsländor och turkost dras jag just nu till.....

Alltså det här med bloggar och hemsidor är ju alldeles ljuvligt när det funkar och ser ut som man vill. Just nu har jag fått en idé som jag försöker förverkliga. Jag vill göra om upplägget på bloggen..... Den ska bli mer som en hemsida med olika menyer....Jag har en hemsida nu men jag vill kunna förändra och styra själv. Som det är idag måste jag ta in experthjälp för att få till det som jag önskar. Just nu finns inte dom pengarna i mitt företag... men det vore ju sjutton om det inte skulle funka ändå....tänker jag.
Envishet och motivation brukar räcka en bra bit. Men när jag väl sitter där med Wordpress och försöker lägga upp menyer och annat så blir det inte som jag vill. Jag fattar inte hur jag ska göra och då blir jag bara trött på det. Jag bad bonussonen om hjälp men han lyckades inte heller klura ut hur jag skulle göra. Men jag har bestämt mig för att det ska funka. Jag får sitta en timme då och då för att verkligen sätta mig in i det hela. Trots att det tekniska "suger" och jag bara vill skapa det jag är bra på.
Men nu har jag grundat med en härlig söndag. Promenad till San Agustin för att möta upp Victor, en kaffe och så hängde han på till stranden. Turisterna börjar komma och söndagen är ju även spanjorernas dag för beachen. Men det märks ändå att det bara är i början av säsongen. Det blev bara någon timme på stranden och sen gick vi hem igen.

Den där blonda tjejen känner jag igen!!! Syns gör hon ju med sitt ljusa hår. 
Nu har Björn varit ute och sprungit och sedan körde vi yoga och plankor. Linn tycker det är superkul när vi rullar ut mattorna för ett pass. Men när jag står där i plankposition....koncentrerad på andningen babblar hon på för fullt och säger något som jag i den stunden bara brast i gapskratt utav. Bara börja om igen med tidtagaruret....:)
En matbild får vi till denna söndag. Linn var hungrig efter stranden och fick hemmagjorda köttbullar på eko nötfärs, min gräddsås och zuccinispaghetti....mmm....lingon med så klart.

Det är en vacker kväll och medelhavet är alldeles mörkblått i solen. Det vore lätt att sitta kvar på terassen istället men nu har jag förflyttat mig till kontoret och ska ge Wordpress någon timme. Håll tummarna..... för i mina tankar blir det såååå bra med nya looken på bloggen. Hoppas jag fixar det. Får peppa mig själv inför denna uppgift.
You go girl :)


Inga kommentarer: