måndag 29 augusti 2011

Stockholm en måndagmorgon...

En bra helg och umgänge med syskonen och familjer. Så roligt att se kusinerna och Linn tillsammans. Vi bor långt ifrån varandra men det är desto roligare att ses. Vi har nu suttit i bilen en och en halv timme. Bilkö in mot Stockholm! Nu är Björn inne på kundbesök och vi hann inte checka in på hotellet innan. Allt tar ju tid i Stockholm.... I alla fall i trafiken. Så nu väntar vi i bilen jag och en sovande Linn. Jag märker att mitt tålamod och förmåga att ta det som det kommer ökat sen jag blivit mamma. Det gäller att följa Linns rytm, då funkar det bäst. Det GÅR att byta blöja i bilen. Jag kan äta middag med bebis i knät. Baka kaka med en hand funkar också. Det kan va charmigt att sitta i bilen...lyssna på bebis snark och se alla människor som är på väg.....till jobb, möten, kurs, dagis eller kanske bara ut för en frukost på stan. Storstadspuls! Doft Av kaffe, nybakat, parfym och avgaser. Det är något speciellt med en storstad på morgonen...När vi lämnat packningen på hotellet ska jag och lillan också ut på stan en runda. Med vagn eller bärsjal? Hmmm... Kanske smidigast med sjalen...får se.... Skriver mer senare! Bloggar från telefonen och får inte till det med blderna så detta inlägg blir också utan bild.

Inga kommentarer: