måndag 29 augusti 2011

På hotellet....

En dag på Östermalm! Jag andas nu ut på hotellet efter mycket promenerande. Vi har haft en mysdag, jag och Linn.
Lunch på YogaYama - Fänkåls soppa med morötter, mungbönor och örter. Nybakat bröd med färskost och hummus - Mums. Saknade mina ayurveda vänner som jag var där med sist. Då var det en önskan att bli gravid..... och jag tror förståelsen av mig själv genom ayurvedan gjorde sitt till för att jag kom i fin balans och en graviditet blev möjlig.... Jag landade i mig själv när jag förstod grunderna i ayurvedan. Hur allt hänger ihop!
Det var en god soppa och jag fyllde även på med energi. Fick yogalust bara av att komma in där.
Ny inspiration!
Lunch på Yogayama

Sen lite shopping med Linn i bärsjalen där hon trivs. Men efter 2,5 timmar var jag rätt trött i ryggen. Paus på hotellet. Sen bar det ut på stan igen men nu med vagnen. Fika i saluhallen. Linn stortrivdes och jag med. Kaffe med grädde och morotskaka smakade mumma. Östermalmshallen är alltid värt ett besök och man blir sugen på det mesta. Färsk fisk, grönsaker, ost, choklad, juicer, kakor...bara att välja. :)
Det blev ett besök på Sundloefs på Linnégatan där jag förälskade mig i en helt naturlig parfym som doftade kokos och koriander. Vill Ha!
Sen blev det Smoothie paus på Naked Juice bar i Sturegallerian. Hallon, banan vaniljyoghurt och äppeljuice. Lite amning på det och skönt att vila benen.
Köpte mig en rosa fin anteckningsbok på Ordning och reda. För kreativa tankar och funderingar! Trodde den var linjerad men det var blanka sidor...vilket jag konstaterade var bra för det begränsar ju inte. Ger mer frihet att slippa rader...eller hur? ;)
Nu är det bara softande på rummet. Sen blir det middag och det ska bli gott för min mage kurrar lite. Det tar på krafterna att strosa omkring på stan.
En härlig och fin dag med min underbara dotter som idag är 5 månader.

1 kommentar:

Anonym sa...

så söt hon är!! förstår att det finns ett brett utbud i stockholm saknar det lite här i göteborg...som är lite magrare vad gäller just hälsa, ekoprodukter, ekofika osv....
ha en fortsatt fin resa// Lina